شناسهٔ خبر: 22567920 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

كاهش صددرصدي تصادفات فوتي در طرح اربعین 96

گروه اجتماعی: رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ایلام از كاهش 100 درصدي تصادفات فوتي و 50 درصدی تصادفات جرحی در طرح اربعین 96 در معابر درون شهري استان در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل، خبر داد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از کانال اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محسن ناصری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام اظهار کرد: با تلاش ماموران پليس راهور و افزايش فرهنگ انضباط ترافيكي در بين زائرین ميزان تصادفات فوتي در حوزه درون شهري استان در اربعین امسال 100 درصد كاهش يافت .
وي اصل مهم در كاهش تصادفات را تشدید اقدامات نظارتی، کنترلی و اعمال محدودیت‌های ترافیکی نقطه به نقطه توسط پليس در معابر شهر مهران و ایلام عنوان كرد و گفت: به علت آلودگی هوای شهر مهران و کاهش دید افقی رانندگان در ایام اربعین زائرین پیاده که در سطح سواره رو حرکت می‌کردند به شدت در معرض تصادف با وسایل نقلیه قرار داشتند   .
رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ایلام تصریح کرد: در طرح اربعین 96مامورین پلیس راهور علاوه بر مدیریت ترافیک شهر مهران، کنترل و روانسازی ترافیک در محور پل زائر تا پایانه مرزی مهران را نیز بر عهده داشتند .
ناصری عنوان کرد: در طرح اربعین به موازات فعالیت‌های انتظامی، فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی را نیز گسترش داده شد و در این زمینه تعداد 100 هزار بروشور آموزشی با موضوع و محوریت "پیشگیری از خستگی و خواب آلودگی " در بین زائران توزیع شد .
وی در پایان یادآور شد: اطلاع رسانی به موقع در خصوص وضعیت و شرایط معابر و اعلام هشدارها و توصیه‌های  ترافیکی بصورت مستمر از رسانه ملی و محلی نقش بسزایی در پیشگیری از حوداث و سوانح رانندگی داشته است

نظر شما