شناسهٔ خبر: 22567874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده ناحیه مقامت بسیج سپاه بیرجند:

اجرای ۱۰۰ برنامه مختلف بسیج دربیرجند/ایجاد قرارگاه فرهنگی درمساجد

بیرجند- فرمانده ناحیه مقامت بسیج سپاه بیرجند از برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه مختلف فرهنگی طی هفته بسیج در بیرجند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا فلاحی صبح شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طی هفته بسیج بیش از ۱۰۰ برنامه مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در بیرجند برگزار می شود.

وی با اشاره به اهم برنامه های بسیج بیان کرد: برگزاری همایش ائمه جمعه و مسئولان هیئت های امنای مساجد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از جمله این برنامه ها است.

سرهنگ فلاحی از اعزام ۲۰۰ نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه به اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: این تعداد دانش آموز با پنج دستگاه اتوبوس به سرزمین نور اعزام خواهند شد.

وی اظهار کرد: برگزاری اولین رزمایش مشترک بسیج و نیروی‌انتظامی با عنوان مقابله با ناآرامی ها و اغتشاشات در دوم آذرماه در بیرجند از مهم ترین برنامه های هفته بسیج است.

افتتاح نماشگاه آسیب های اجتماعی

سرهنگ فلاحتی افتتاح نمایشگاه آسیب های اجتماعی با عنوان «تولدی دیگر» را دیگر برنامه های هفته بسیج دانست و گفت: این نمایشگاه از ۲۹ آبان ماه در محله موسی بن جعفر(ع) برگزار شده و علاقه مندان می توانند همه روزه تا نماز مغرب و عشا از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های هفته بسیج بیان کرد: برگزاری میقات صالحین توسط ۲۰۰ حلقه صالحین خواهران و برادران از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

فرمانده ناحیه مقامت بسیج سپاه بیرجند برگزاری همایش بزرگ بسیجیان با عنوان شکوه مقاومت در پنجم آذرماه را از دیگر برنامه های پیش رو دانست و گفت: این همایش با هدف نمایش اقتدار بسیج برگزار می شود.

سرهنگ فلاحی دیدار با خانواده های شهدا، غبارروبی مزار شهدای گمنام و شرکت در نماز جمعه را از از دیگر برنامه های پیش رو دانست.

تشکیل قرارگاه فرهنگی در مساجد

فرمانده ناحیه مقامت بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه باید بنا به تاکید رهبری، مساجد را حفظ کنیم، افزود: برگزاری میز خدمت در مساجد از جمله برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در هفته بسیج است.

وی ادامه داد: در این راستا افرادی بنا بر تخصص و تجربه  بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد به مردم ارائه خدمت می کنند.

سرهنگ فلاحی از ایجاد قرارگاه فرهنگی در مساجد خبر داد و گفت: تاکنون این قرارگاه در ۱۶ مسجد تشکیل شده و در همه مساجد استان نیز ایجاد خواهد شد.

وی ایجاد گشت های محله محور را از دیگر برنامه های هفته بسیج دانست و افزود: این گشت ها با ۲۵ تیم از بسیجیان از پنجم آذرماه آغاز به کار خواهند کرد.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه تفکر بسیجی فرهنگ عزت، استقلال و آزادی خواهی است، افزود: باید تفکر بسیجی بیش از  این در کشور نهادینه شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند ادامه داد: تا زمانی که نظام اسلامی نیاز به امنیت دارد، حضور بسیجی لازم و ضروری است.

نظر شما