شناسهٔ خبر: 22567591 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گفتگوی جی پلاس با نامزد بهترین بازیکن جوان فوتبال آسیا

طاها شریعتی: جایزه نگیرم هم ناراحت نمی شوم/ احتمالا از همین نوجوانی به اروپا می روم

بازیکن نوجوانان سایپا و تیم ملی فوتبال ایران امیدوار به کسب جایزه برترین بازیکن جوانان آسیا است اما می گوید کسب نکردن این جایزه او را ناراحت نمی کند و برای رسیدن به هدف خود تلاش می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ مراسم انتخاب برترین های سال آسیا چندی دیگر برگزار می‌شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخش های مختلف، نامزدهای بهترین سال را معرفی کرد که نام طاها شریعتی - مدافع 17 ساله سایپا و تیم ملی نوجوانان هم در بخش بهترین بازیکن جوان سال آسیا دیده می شود.

او با بازی های درخشان و چشم گیر خود در جام جهانی نوجوانان که ماه گذشته در هند برگزار شد، یکی از مهره های تاثیرگذار عباس چمنیان و تیم ملی بود و بعد از بازگشت از جام جهانی، با وجود سن و سال کم، به تیم ملی جوانان دعوت شد.

شریعتی به واسطه نمایش خود در جام جهانی در تیم منتخب این رقابت ها حضور داشت و جزو بهترین مدافعان نوجوانان جهان انتخاب شد.

او برای کسب عنوان برترین بازیکن جوان سال آسیا، دو بازیکن کره ای را پیش روی خود می بیند. لی سئونگ وو و پایک سئونگ هو عضو تیم ملی کره جنوبی در رقابت های جام جهانی جوانان بودند و همراه این تیم تا مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند. هر دو بازیکن محصول آکادمی فوتبال بارسلونا (لاماسیا) هستند و به تازگی از بارسلونا B به ترتیب به تیم های هلاس ورونا ایتالیا و پرالادا اسپانیا پیوستند تا شانس بازی را در این تیم ها به دست بیاورند.

مدافع جوان تیم ملی فوتبال جوانان بعد از کسب افتخارات متعدد در سن و سال کم، درباره این انتخاب و آینده فوتبالی خود گفت و گویی را با خبرنگار ورزشی جی پلاس انجام داد که در ادامه می خوانید:

امیدوارم مستحق کسب جایزه جوان ترین بازیکن آسیا باشم

جی پلاس: بعد از افتخاراتی که در ماه اخیر به دست آوردی، حضور در بین نامزدهای جایزه بهترین بازیکن جوان آسیا را چطور می بینی؟

شریعتی: خوشبختانه کارشناسان AFC  بازی همه بازیکنان نوجوانان و جوان را دیدند و به همین دلیل من را هم به عنوان یکی از نامزدها انتخاب کردند. امیدوام مستحق کسب این جایزه باشم و برای ایران افتخارآفرینی کنم.

جی پلاس: کمتر بازیکنی در 17 سالگی چنین افتخاراتی را به دست آورده و تو می توانی با ادامه این روند، آینده درخشانی را برای خودت بسازی.

شریعتی: این موفقیت ها مرهون تلاش مربیان و هم تیمی هایم است که توانستند بهترین عملکرد خود را ارائه کنند و بازی من هم در کنار آن ها به چشم بیاید. اگر این جایزه را کسب کنیم، متعلق به همه تیم مان است. جایزه های متعدد من را خوشحال می کند اما همیشه عناوین تیمی را بیشتر دوست دارم.

برای آینده خودم برنامه ای دارم و طبق آن پیش می روم و سعی می کنم هیچ گام اشتباهی را بر ندارم. این افتخارات انگیزه من را بیشتر می کند و محرکی برای کسب عناوین دیگر می شود.

اگر جایزه AFC را نگیرم، ناراحت نمی شوم

جی پلاس: فکر می کنی دو بازیکن کره ای بتوانند، جایزه را از تو بگیرند؟ هر دو بازیکن محصول لامسیا اسپانیا هم هستند.

شریعتی: از این دو بازیکن شناخت ندارم. هر کسی بهتر باشد انتخاب می شود. اگر جایزه را به من ندهند ناراحت نمی شوم. می دانم که باید به راه خودم ادامه دهم تا به هدف نهایی یعنی قهرمانی های متعدد با تیم های باشگاهی و ملی دست یابم.

جی پلاس: از وقتی شنیدی به عنوان نامزد این جایزه انتخاب شدی، کسی با تو تماسی داشته است؟

شریعتی: افراد زیادی از جمله مربیان، همبازی ها و دوستانم تماس گرفتند و تبریک گفتند. خوشحالم که دوستانم از موفقیت من، خوشحال شده اند.

جی پلاس: از برنامه و هدف خودت صحبت کردی. چه برنامه مشخصی داری؟

شریعتی: سعی می کنم فوتبالم را در محیطی پیشرفته تر ادامه دهم. اگر شرایطی فراهم شود، دوست دارم به اروپا بروم و از رده های پایه به فوتبال اروپا اضافه شوم. در رده ملی هدفی جز موفقیت در تیم ملی ندارم اما در رده باشگاهی به بهترین عناوین فکر می کنم.

با بررسی همه جوانب به اروپا می روم

جی پلاس: پیشنهادی از اروپا داشتی؟

شریعتی: صحبت هایی درباره انتقالم صورت گرفته است. این موضوع را به مدیر برنامه هایم واگذار کردم. او با بررسی همه جوانب، سعی در انتقال من به اروپا دارد.

جی پلاس: تیم ملی جوانان از رقابت های قهرمانی آسیا حذف شد و متاسفانه شما نمی توانید در جام جهانی این رده بازی کنید! چه نظری در این باره داری؟

شریعتی: متاسفانه در اردن موفق نبودیم و عوامل زیادی از جمله بی دقتی و بدشانسی در گلزنی باعث شد نتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم. به هر حال دوست داشتم در جام جهانی بازی کنم ولی آن را از دست دادیم! فرصت بزرگی بود که متاسفانه نصیب من و سایر بازیکنان نشد.

نظر شما