شناسهٔ خبر: 22567484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

تلاش عربستان برای نجات از مهلکه ای که با هدایت آمریکا در آن گرفتار شدند / سعودی ها توان عرض اندام در برابر قدرت اول منطقه را ندارند

ترقی گفت: قطعا عربستان قادر به تهدید ایران نیست و تنها به دنبال راه نجات از مهلکه ای هستند که با هدایت آمریکا در آن افتاده اند و در حال رسوا شدن به دلیل روابط پنهانی با اسرائیل و خیانت به آرمان اعراب وفلسطین هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با ناب نیوز با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر به پایان رسیدن صبر عربستان سعودی گفت: با توجه به نفوذ روزافزون ایران در منطقه، آل سعود در حال تلاش در جهت جبران شکست های متعددی هستند که در منطقه از سیاست های جمهوری اسلامی خوردند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این شکست های عربستان از مقاومت در عراق، کردستان، لبنان و سوریه موجب شده آل سعود مجبور به پرداخت هزینه های سنگین شود اما نه تنها چیزی به دست نیاورد بلکه امروزه به دلیل کودک کشی در یمن، دخالت در مسائل منطقه و تجهیز گروه تروریستی داعش در محاکم بین المللی محکوم می شود.

وی با بیان اینکه رویگردانی کشورهای اسلامی منطقه از عربستان روبه افزایش است، اظهار داشت: از سوی دیگر در داخل عربستان به دنبال جایگزینی پادشاه هستند و بن سلمان تمام مخالفین خود را دستگیر و بازداشت کرده است؛ در چنین شرایطی طرح مسائل بیرونی و توجه دادن اذهان و افکار عمومی جامعه از داخل عربستان به بیرون این کشور و دشمن سوری مانند ایران، موجب می شود مسائل داخلی عربستان پررنگ نشود و تحت شعاع قرار گیرد.

ترقی عنوان کرد: عربستان سعودی می داند که توان عرض اندام در برابر ایران که قدرت اول نظامی منطقه است، ندارد و جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد عربستان در تهدید نظامی کوچکترین گامی علیه ایران بردارد لذا آل سعود با رجز خوانی وشعارهای توخالی سعی در تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی دارد تا نگذارد شکست های منطقه و مسائل داخلی عربستان مورد توجه افکار عمومی مسلمانان قرار گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: بنابراین این نوع موضع گیری ها، حاکی از انفعال عربستان، درد شکست های امریکا در برابر سیاست های جمهوری اسلامی ایران و ترس از اغتشاش درون عربستان به خاطر اقدامات بن سلمان است.

ترقی خاطرنشان کرد: قطعا عربستان قادر به تهدید ایران نیست و تنها به دنبال راه نجات از مهلکه ای هستند که با هدایت آمریکا در آن افتاده اند و در حال رسوا شدن به دلیل روابط پنهانی با اسرائیل و خیانت به آرمان اعراب وفلسطین هستند.

انتهای پیام/

نظر شما