شناسهٔ خبر: 22567449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حکایت قدم های استوار برای زیارت امام رئوف؛

گام هایی که خسته نمی شوند/ آمدم ای شاه پناهم بده

حوزه/ هزاران هزار عاشق با پای پیاده راهی مشهد مقدس شده اند تا شب شهادت امام رئوفشان را در صحن باصفایش به سوگ بنشینند ...

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بیرجند، این روزها آسمان حال و هوای دیگری دارد. خورشید سوسو نمی زند و باد نیز با نسیم سردش بر اندام ها تازیانه نمی کوبد.... خوشا به حال افرادی که قدم قدم با پای پیاده خود را به امام رئوف می رسانند تا با بوسه زدن بر شبکه های ضریحش، توسلی به خاندان کرم کرده باشند.

خوشا به حال آن هایی که با پای دل راهی شده اند تا در صحن حرم امام رئوف، ضجه های دلتنگی را یکی پس از دیگری سر داده و پرونده بندگی یک ساله شان را به امضا برسانند.

آری... روزها و شاید هفته هاست که عاشقان سلطان سریر ارتضا، فوج فوج از هر قشری راهی شده اند تا شهادت امام هشتم را در میعادگاه ولایت حاضر شوند. سختی راه قدم هایشان را سست نمی کند و سردی هوا نیز مانع حرکت شان نشده است.

خوب که بنگری از همه قشری حضور دارند؛ پیر و جوان، زن و مرد، کارمند و کاسب آمده اند تا بگویند برای عشق ورزیدن به ولایت و امامت همیشه در صحنه حاضر اند. آمده اند تا غریب خراسان را ضامنی برای شفاعت شان اختیار کنند.

آهسته آهسته قدم بر می دارند گاه می نشینند و گاهی با سرعت بیشتری به جلو می روند. یکی همگام با قدم هایش، اشک می ریزد، دیگری نیز با زمزمه های پی در پی راه نفسش را باز می کند.

در این میان حضور طلاب و روحانیون باعث دلگرمی است. چراکه دلت گرم می شود وقتی می بینی هنوز انسان های بزرگواری هستند که برای ترویج دین مکان و زمان نمی شناسند و هر جا که جمعی باشد، برای ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی نیز حضور می یابند.

تنها سلامتی امام زمان(عج) را می خواهم

مهره های تسبیحش یکی پس از دیگری روی هم می افتند و لب هایش نیز با ذکر صلوات عطرآگین می شوند. نگاهی مهربان بر چهره داشته و به عصایی آهنین تکیه داده است.

پیرامون اهمیت پیاده روی برای زیارت می پرسم. نگاهی به سیل جمعیت می اندازد و می گوید: ثواب زیارت با پای پیاده بسیار بالا است.

محمد رضوانی می گوید: در زمان قدیم بسیاری از مردم با پای پیاده به زیارت می رفتند، گذشتگان و بزرگان ما نیز توجه زیادی به اجر و ثواب اینگونه زیارات داشته اند.

وی با اشاره به اهدافش برای حضور در پیاده روی زیارت امام رضا(ع) می گوید: بدون شک هر کس با نیتی آمده است و من هم با نیت سلامتی امام زمان(عج) آمده ام.

این زائر پیاده ادامه می دهد: امیدوارم قدم های پیاده ما ذخیره ای برای آخرت باشد و در رستاخیز نیز دست گیری مان کند.

آمده ام عقده دل باز کنم

دستی بر سینه گذاشته و آهسته آهسته قدم بر می دارد. هر از  گاهی اشک هایش را با دست پاک می کند و دوباره به زمزمه هایش ادامه می دهد « آقا جان مثل آهوی بی پناهی هستم، ضمانتم را می کنی؟ آقا جان تو مرا برانی چه کسی عقده ام را باز کند؟ آقاجان غریب و غریب نواز... غریبم، غریب نوازی می کنی؟»

اشک هایش امان نمی دهند و با صدایی بلندتر می گوید: آمدم ای شاه پناهم بده...

 خودش را مریم معرفی می کند از هدفش می پرسم می گوید: زیارت شاه خراسان هدف نمی خواهد، بلکه دل می خواهد.

نفسی می کشد. اشک در چشمانش حلقه می زند و می گوید: بعد از پنج سال برای زیارت طلبیده شدم. گرفتاری های زیادی دارد و یک تنه آمده ام تا عقده چند ساله ام را باز کنم.

به هق هق می افتد. او را در دنیای دلتنگی اش رها می کنم تا با نجواهایش بغض گره خورده گلویش را باز کند.

پیاده روی زیارت حرکت بزرگ فرهنگی است

یک طلبه بیرجندی که برای زیارت شاه خراسان راهی سفر شده است، در گفت و گو با خبرنگار حوزه بیان می کند: پیاده روی یک حرکت بزرگ فرهنگی است.

فاطمه رضوی با بیان اینکه این حرکت ها نشان دهنده عشق مردم به ائمه اطهار است، می افزاید: امید است ظهور آقا امام زمان(عج) از دل دعاها و زمزمه های عاشقان ولایت محقق شود.

بغضی می کند و می گوید: کاش می توانستم در کاروان یاران امام عصر(عج) پیاده روی کنم افسوس که لایق دیدار نیستم.

وی با بیان اینکه در طول این پیاده روی ها برنامه های فرهنگی مختلفی اجرایی می شود، می گوید: در پیاده روی اربعین نیز فعالیت های مختلفی توسط خواهران و برادران طلبه انجام شده است.

ضرورت ترویج فرهنگ رضوی

یک بانوی طلبه دیگر نیز در گفت و گو با خبرنگار حوزه بیان کرد: باید فرهنگ رضوی و سبک زندگی و سیره امام رضا(ع) در جامعه گسترش یابد.

زهرا علی نژاد با اشاره به شخصیت امام رضا(ع) نیز بیان کرد: اگر سیره ائمه اطهار(ع) را در جامعه پیاده کنیم، بسیاری ازمشکلات کنونی مرتفع می شود.

وی خواستار دعای زیاد برای سلامتی و فرج امام عصر(عج) شد واظهار کرد: این امام غایب بر این حرکت های عظیم نیز نظارت داشته و به حیث این عشق آتشین مردم به ائمه نیز خوشحال می شود.

علی نژاد بیان کرد: باید ائمه اطهار(ع) را الگوی خود در زندگی قرار داده تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم و سختی ها نیز بر ما تلخ نباشد.

اعزام 32 کاروان پیاده از استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بیان کرد: در سال جاری 32 کاروان پیاده از استان راهی مشهد مقدس شده اند.

حجت الاسلام احمد رضایی با بیان اینکه همچنین 500 هیئت مذهبی با اتوبوس راهی این سرزمین مقدس شده اند، افزود: استقبال مردم سال به سال نسبت به پیاده روی برای زیارت نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه این حرکت نقش بسزایی در ترویج فرهنگ رضوی دارد، افزود: روحانیون و طلابی در این کاروان ها حضور داشته که برنامه های مختلف فرهنگی می پردازند.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: این افراد در طول مسیر به بیان احکام، امر به معروف و نهی از منکر، نشر بیانات رهبری و ترویج فرهنگ رضوی می پردازند.

امروز جمعیت میلیونی شیعیان از سراسر دنیا برای رسیدن به سرزمین عشق راهی شده اند و چه زیبا مانند کبوتری عاشق با پای دل به پرواز درآمده اند.

آری، چه نیکو گفته اند... کبوتر شدن بال و پر نمی خواهد. تنها دلی عاشق و عزمی استوار می خواهد و امروز هزاران عاشق و شیفته امام رضا(ع) در مشهد مقدس گردهم آمده اند.

انتهای پیام/

نظر شما