شناسهٔ خبر: 22567414 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ورزشگاه يادگار امام با شرايط موجود نمى تواند ميزبان بازى هاى آسيايى باشد

مديرعامل باشگاه تراكتورسازى تبريز با ارسال نامه اى سرگشاده به وزير ورزش ضمن ارائه گزارشى از وضعيت ورزشگاه يادگار امام تبريز درخواست كرد با واگذارى اين ورزشگاه به باشگاه تراكتورسازى شرايط نامناسب فعلى بهبود يابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی آجرلو، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازى تبریز با ارسال نامه اى سرگشاده به وزیر ورزش ضمن ارائه گزارشى از وضعیت ورزشگاه یادگار امام تبریز درخواست کرد با واگذارى این ورزشگاه به باشگاه تراکتورسازى شرایط نامناسب فعلى بهبود یابد.

متن این نامه به این شرح است؛

برادر ارجمند جناب آقای سلطانی فر
وزیر محترم ورزش و جوانان

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد و با عرض ادب و احترام همانطور که مستحضر می باشید خوشبختانه با حمایت و همراهی جنابعالی همچنین برادر عزیزم آقای داورزنی و همینطور مسئولین محترم فدراسیون فوتبال خصوصا جناب آقای تاج و همکارانشان موانع دریافت پرونده حرفه ای و مجوز حضور در لیگ قهرمانان باشگاه هاى آسیا رفع گردیده و باشگاه تراکتورسازی یکی از نمایندگان فوتبال ایران در این رقابت ها خواهد بود.
با این وجود و علیرغم تلاش های همه جانبه در مسیر حضور قدرتمندانه در رقابت های آسیایى متاسفانه به استثناء برخی از نمایندگان دلسوز آذربایجان در مجلس شورای اسلامی از جمله برادر عزیزم جناب آقای دکتر پزشکیان ، هیچ گونه حمایتی از مجموعه تراکتورسازی در سطح استان نشده و کم لطفی های صورت گرفته در عرصه های گوناگون در آستانه حضور این باشگاه در مسابقات قاره ای می تواند مشکلات بزرگی را برای ورزش و فوتبال ایران ایجاد نماید.
یکی از مهمترین شاخصه ها در میزبانی شایسته از رقابت های آسیایی بدون تردید استفاده از ورزشگاهی مناسب در سطح استانداردهای روز جهانی است و طبق سنوات گذشته ورزشگاه یادگار امام تبریز به عنوان استادیوم اختصاصی تراکتورسازی در رقابت هایی آسیایی به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شده اما متاسفانه شرایط نامناسب و غیر حرفه ای این ورزشگاه به گونه ای است که قطعا نمی تواند میزبان مناسبی از بازی های حساس اسیایی باشد.
با کمال تاسف به اطلاع جنابعالی می رسانم که زمین چمن مهمترین ورزشگاه شهر تبریز با بی توجهی های صورت گرفته به هیچ وجه شرایط مناسبی برای میزبانی رقابت های داخلی ندارد و حتی سرمربی محترم تیم تراکتورسازی آقای گل محمدی از اینجانب درخواست نموده اند دیگر هیچ کدام از بازی های تیم در این ورزشگاه برگزار نشود. کلیه اعضا و بازیکنان تیم هم به شرایط نامناسب این زمین بارها اعتراض کرده اند و حتی کیفیت نامناسب چمن بارها موجب مصدومیت بازیکنان تراکتورسازی یا حتی اعضای تیم های میهمان شده است. در این شرایط چگونه می توان انتظار داشت که تیم های آسیایى،حاضر به برگزاری مسابقات خود در این ورزشگاه شوند؟
در شرایطی که با شیطنت برخی دشمنان منطقه ای امکان میزبانی جمهوری اسلامی ایران در برابر نمایندگان برخی از کشورها در رقابت های آسیایی سلب شده و بازی ها در کشور ثالث برگزار می شود بی توجهی به یکی از استادیوم های مهمی که وظیفه میزبانی از رقابت های قاره ای را بر عهده خواهد داشت چه معنی و مفهومی دارد؟
در کمال تاسف به اطلاع جنابعالی می رسانم که نه تنها سایر تیم های تبریز مسابقات خود در رقابت های لیگ دسته اول را در زمین ورزشگاه یادگار امام برگزار می کنند بلکه حتی در کمال تعجب تمرینات برخی از این تیم ها هم در زمین اصلی ورزشگاه یادگار امام برگزار می شود که اتفاقی عجیب و باورنکردنی به شمار می رود.
آیا به طور مثال بازی های خانگی تیم های لیگ دسته اول تهران در ورزشگاه آزادی برگزار می شود یا اینکه باشگاههای نفت ، سایپا ،پیکان. بادران و سایر تیم های تهرانی اجازه پیدا می کنند تمرینات خود را در مهمترین ورزشگاه پایتخت برگزار کنند؟ اگر چنین امکانی برای باشگاههای تهرانی وجود ندارد و با توجه به اهمیت استادیوم آزادی این ورزشگاه تنها میزبان مسابقات تیم های پرسپولیس و استقلال در رقابت های لیگ برتر است چطور ورزشگاه یادگارامام می تواند میزبان تمرین و بازی های سایر تیم ها در شهر تبریز باشد و در این مقوله هیچ توجهی به میزان اهمیت ، پایگاه اجتماعی و نقش آفرینی تراکتورسازی در ورزش کشور صورت نمی گیرد؟
بنده جنابعالی را خیرخواه و حامی ورزش حرفه ای به منظور سرفرازی نمایندگان ایران اسلامی در رقابت های بین المللی می دانم و همانطور که در موضوع حرفه ای سازی باشگاه و حل مشکلات در مسیر کسب مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا همواره حامی و همراه ما بودید بدینوسیله تقاضا می کنم در راستای سرفرازی باشگاه تراکتورسازی در رقابت های بین المللی و با توجه به شرایط نامناسب موجود جهت واگذاری استادیوم یادگار امام تبریز به این باشگاه دستور اقدام صادر فرمایید.
در این صورت علاوه بر ترمیم چمن نامناسب این ورزشگاه ، با کاهش فشار مسابقات و تمرینات مداوم می توان امکان بهبود شرایط را به منظور پذیرایی از تیم های آسیایی در مسابقات لیگ قهرمانان در فرصت کوتاه باقیمانده فراهم ساخت.
پیشاپیش از بذل توجه و حمایت های صادقانه و همیشگی جنابعالی تشکر می کنم
مصطفی آجورلو

انتهای پیام/ر

نظر شما