شناسهٔ خبر: 22567316 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بسیج یک تفکر تعالی بخش برای توسعه کشور است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ جمال شاکرمی روز شنبه در نشست خبری در آستانه هفته گرامیداشت بسیج اظهار کرد: از جمله اهداف غایی بسیج با توجه به مردمی و اقشاری بودن آن محرومیت زدایی، خدمات رسانی به مناطق محروم و مردم سالاری دینی است.
وی با بیان اینکه بسیج یک ایده بدیع از سوی امام راحل (ره) برای همه اعصار و دوران های گذشته و آینده است، افزود: تاثیر فرهنگ و تفکر بسیج را می توان در نقاط مختلف جهان و در بین جنبش های انقلابی بخصوص جریان بیداری های اسلامی مشاهده کرد.
شاکرمی در مورد برنامه های هفته بسیج در استان ایلام یادآور شد: 61 سرفصل با تعداد 513 برنامه متنوع با حضور اقشار و گروه های مختلف در هفته بسیج از 29 آبان تا پنج آذر در استان ایلام برگزار می شود.
به گفته وی 29 آبان به عنوان بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی، 30 آبان بسیج، محرومیت زدایی و خدمات رسانی، یک آذر بسیج اعتلای فرهنگی و اجتماعی، 2 آذر بسیج، اندیشه ورزی و تولید علم، سه آذر بسیج، مسجدمحوری و ولایت مداری، چهار آذر بسیج، دولت مقاومت و استکبارستیزی و پنج آذرنیز بسیج جهاد کبیر و عمل انقلابی نامگذاری شده است.
وی دیدار برخی از بسیجیان با رهبر معظم انقلاب، معرفی و تقدیر از خانواده های موفق در زمینه های دینی، فرهنگی، علمی، اقتصاد مقاومتی و...، افتتاح و کلنگ زنی 20 طرح عمرانی در دهستان های محروم شهرستان های دهلران، آبدانان و ملکشاهی، همایش طلایه داران بسیجی حوزه اقتصاد مقاومتی را از جمله برنامه های هفته بسیج در ایلام ذکر کرد.
شاکرمی گفت: اعزام گروه های جهادی به مناطق زلزله زده ازگله کرمانشاه، برگزاری یادواره های شهدای محله، دانش آموزی و دانشجویی، برنامه های ورزشی، کارگاه های اجتماعی با محوریت آسیب های اجتماعی مانند حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد، افزایش سن ازدواج در این هفته اجرا می شود.
وی افزود: همچنین گشت های محله محور در مناطق مختلف به ویژه نقاط حساس و آسیب پذیر با همکاری دادگستری و ناجا در طول شب از سوی بسیجیان انجام می گیرد و غبارروبی مزار شهدا، حضور در نماز جمعه و انجام برنامه های متنوع فرهنگی، دینی، اجتماعی مسجد محور با توجه به کارکردهای مختلف مساجد از دیگر فعالیت های سپاه در هفته بسیج است.
جانشین فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام اظهار کرد: امسال با تغییر در کارکرد بسیج جامعه پزشکی استان ایلام این قشر در شهرستان های مختلف به صورت برنامه های مدون دراز مدت چند ساله یکی از مناطق محروم را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تحت خدمات درمانی و بهداشتی خود قرار می دهند.
هفته بسیج از 29 آبان تا پنج آذرماه هر سال است و شعار امسال این هفته نیز بسیج مظهر مردم سالاری دینی انتخاب شده است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119

انتهای پیام /*

نظر شما