شناسهٔ خبر: 22567227 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده خرم آباد:

اشتغال یکی از مشکلات واقعی مردم لرستان است

خرم آباد -ایرنا - نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر اشتغال یکی از مشکلات واقعی مردم لرستان است و باید زمینه ایجاد شغل در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصمصم گیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا ملکشاهی راد روز شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان در سالن جلسات استانداری بیان کرد: تاکید بر زیر ساخت های سرمایه گذاری در این شورا حائز اهمیت است و امروز سرمایه گذاران استقبال خوبی در حوزه سرمایه گذاری در لرستان ندارندکه باید موانع را برطرف کرد.
وی اظهار کرد: عده ای از لرستان سرمایه بری کردند و در حوزه ایجاد صنایع بزرگ نیز لرستان موفق نبوده است.
وی به معضلات حاشیه شهرهای لرستان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در صورتیکه این مشکلات حل نشود آسیب های اجتماعی بزرگی به دنبال خواهد داشت.
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی توجه بر حوزه گردشگری لرستان را در شورای توسعه و برنامه ریزی استان امری ضروری برشمرد و گفت:بنا بود 40 هزار هکتار اراضی شیب دار به عنوان باغات مثمر تبدیل شود که منبع اشتغال عظیمی بود لذا باید در لرستان بر این موضوع تاکید شود.
وی با بیان اینکه مدیریت توسعه استان باید در شورای برنامه ریزی و توسعه نهایی شود، افزود: در این راستا باید در کارکرد این شورا تجدید نظر شود و مسائل مهم و ساز و کار بهتری در نظر گرفته شود.
ملکشاهی راد با اشاره به تاکید نمایندگان بر توسعه متوازن در توزیع اعتبارات حوادث اظهار کرد: توزیع این اعتبارات نباید در سطح استان به چالش کشیده شود.
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون خبری از برش برنامه ششم در سطح استان نیست، اظهار کرد :در حال حاضر تهیه سند توسعه استان لرستان ضروری است.
به گفته وی در شرایطی که باید بخش خصوصی را به توسعه هر استان وارد کرد،سند توسعه لرستان باید متناسب با مقتضیات و مسائل زیربنایی و فرهنگی مورد تجدید نظر قرار گیرد.
ملکشاهی راد بیان کرد: دسترسی به منابع ردیف های متفرقه از طریق رانت امکان پذیر است و تلاش شده که این ردیف ها در بودجه سال 97 حذف شود و همه ردیف ها را تحت عنوان ردیف های به نام به کار گیرند.
ملکشاهی راد اظهار کرد: باید گزارشی از مجموع اقدامات دستگاه ها در راستای سهم لرستان در ردیف های شناور مشخص شود.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

نظر شما