شناسهٔ خبر: 22567162 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

یک کارشناس بازار سرمایه؛

پیشرو بودن کامودیتی‌ها/ شرکت‌های صادرات محور از روند افزایش قیمت‌های جهانی سود می‌برند

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است، پیش بینی می شود کامودیتیها مثل فولادی‌ها و فلزات رنگی، پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها همچنان دربازار سرمایه پیشرو باشند.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین - هدی بذرافشان ؛ محمد کفاش در گفت وگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت بازار سرمایه گفت: برای بررسی وضعیت بازار باید همزمان عوامل داخلی و خارجی موثر بر بازار سرمایه را مدنظر قرار دهیم. از جمله عوامل خارجی تاثیر گذار می توان به شرایط فعلی خاورمیانه و نیز قیمت جهانی نفت که روند صعودی را در پیش گرفته اشاره کرد.

افزایش قیمت جهانی نفت در صورتیکه ادامه دار باشد می تواند برکل اقتصاد کشور تاثیر مثبت بگذارد که در نهایت در برخی صنایع بازار سرمایه نیز اثر آن را خواهیم دید.

ضمنا طی ماههای اخیر قیمت جهانی فلزات رنگی مثل روی و برخی محصولات پتروشیمی از جمله متانول و اوره نیز با افزایش همراه بوده است. 

وی افزود: عوامل داخلی موثر بر بازار کماکان نرخ ارز و نرخ سود می باشند. وی با اشاره به ساماندهی نرخ سودهای بانکی و روند کاهشی آن گفت: این امر علاوه بر رونق در کل اقتصاد موجب سرازیر شدن بخشی از پول به سمت بازار سرمایه می‌گردد.

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز شرکتهای صادرات محور اوضاع بهتری خواهند داشت و با در نظر گرفتن افزایش قیمتهای جهانی، پیش بینی می شود صنایع فلزی و پتروشیمی در بورس پیشرو باشند.

وی با اشاره به پتانسیل مثبت شرکتهای پالایشی اظهار داشت: هنوز سود شش ماهه پالایشیها اعلام نشده ولی بازار انتظار تعدیل مثبت در شرکتهای پالایشی را دارد البته امیدوارم با ارائه صورتهای مالی شش ماهه ابهامات موجود بر طرف شود.

نظر شما