شناسهٔ خبر: 22567106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

افتتاحیه پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر «طلوع» ۲۹ آبان برگزار می شود / آماده دریافت کمک های مردمی برای معلولان حادثه زلزله کرمانشاه

خبرگزاری شبستان: مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: افتتاحیه پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر «طلوع» ۲۹ آبان برگزار و پس از اجرای گروه های منتخب مراسم اختتامیه دوم آذرماه برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل امروز (27 آبان) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان مطبوعات استان گفت: استان اردبیل برای اولین بار میزبان گروه های تئاتر معلولان منطقه سه کشوری است و پنجمین دوره جشنواره منطقه ای تئاتر «طلوع» برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره از 29 آبان ماه تا 2 آذرماه در شهر اردبیل برگزار می شود، تصریح کرد: افتتاحیه این جشنواره در جوار یادمان شهدای گمنام در منطقه گردشگری شورابیل برگزار و پس از آن گروه های تئاتری به اجرای نمایش های خود به صورت خیابانی و میدانی در مکان های مشخص شده خواهند پرداخت.

 

ستاری با یادآوری این مطلب که گروه های تئاتر صحنه ای نیز اجراهای خود را در مجموعه فرهنگی هنری فدک برگزار خواهند کرد، افزود: بیش از 90 میلیون ریال اعتبار برای مناسب سازی مکان مجتمع فرهنگی هنری فدک برای حضور معلولان هزینه شده است.

 

این مقام مسئول با بیان این مطلب که فراخوان آثار به دبیرخانه  این جشنواره از تیرماه سال جاری منتشر شده بود، خاطر نشان کرد: بیش از 65 اثر در 4 بخش به دبیرخانه ارسال شده که با داوری اولیعه 30 اثر به مرحله بازبینی راه یافت.

 

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر اینکه توانمند سازی اجتماعی و نشان دادن نبوغ معلولان از مهمترین اهداف این جشنواره است، ادامه داد: مراسم اختتامیه این جشنواره دوم آذرماه در مجتمع فرهنگی هنری فدک با حضور گروه های منتخب و تجلیل از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

 

ستاری با اعلام این مطلب که شماره حساب 90190 نزد بانک بهزیستی آماده دریافت کمک های مردمی برای معلولان حادثه زلزله کرمانشاه هستیم، عنوان کرد: متاسفانه این حادثه ناگوار بیش از 100 نفر قطع نخاع و 120 نفر معلول جسمی و حرکتی را در پی داشت که باید در زمینه کمک به آنها اقدام شود.

 

وی با بیان این مطلب که کمک های نقدی و غیر نقدی مردم استان روز دوشنبه و سه شنبه هفته جاری به مناطق زلزله زده اعزام خواهد شد، یادآور شد: کمک های توانبخشی شامل تجهیزات کمکی به افراد معلول از سوی بهزیستی اردبیل نیز به این مناطق اعزام خواهد شد.

نظر شما