شناسهٔ خبر: 22566914 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زندگی نامه شهید آخرت دوست

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید آخرت دوست از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

صاحب‌خبر -

زندگی نامه شهید آخرت دوستبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید منصورآخرت دوست در یکی از محله های جنوب تهران به دنیا آمد و تحصیلات دبستانی و دبیرستانی خود را در همان جا به پایان رسانید تا اینکه در سال 57 دیپلم خود را گرفت و با شرکت در کنکور همان سال از دانشگاه ارومیه قبول شد.

ولی به علت شروع درگیریها و تظاهرات علیه رژیم طاغوت و به دلیل بسته بودن دانشگاهها و مدارس در تهران در تظاهرات شرکت فعالانه داشت بعداز پیروزی انقلاب ضمن تحصیل در دانشگاه در تابستان در سال 58 همراه دانشجویان انجمن اسلامی شرکت فعال در جهاد سازندگی که به امر امام تازه تشکیل شده بود داشت.

در پاییز 59 از طرف برادر شهید حمید باکری مسئول بسیج ماکو شد ، در بهار سال 60 بعداز ازدواج که برای همیشه در ارومیه مقیم شد برای تحقق بخشیدن آرمانهای والای اسلام و حاکم کردن فرهنگ اسلامی به جای فرهنگ غربی در دانشگاه وارد جهاد دانشگاهی شد و در کنار برادران شهید علیرضا تهرانی و شهید محمدتقی وصفی مشغول خدمت در جهاد دانشگاهی گردید. در آذزر سال60به عنوان مسئول ستاد امداد جبهه آذربایجان غربی تلاش شبانه روزی خود را در آن نهاد آغاز کرد در تابستان 61 بعداز عملیات رمضان و مسلم بن عقیل شرکت کرده بود . سرانجام در مردادماه 62در نبرد با مزدوران منطقه و اشرار مسلح کومله و دموکرات در روستای حماملار به شهادت رسید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید منصورآخرت دوست 

 

نظر شما