شناسهٔ خبر: 22566758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس دادگستری شهرستان اهر:

شورای شهر اهر در انتخاب شهردار امروز و فردا می‌کند

R7887/P1357/S6,47/CT11

رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: اغلب شهرها شهرداران خود را شناخته‌اند ولی متأسفانه شورای شهر اهر برای انتخاب شهردار امروز و فردا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در گفت‌وگو با خبرنگاران با تسلیت جان باختن شماری از هم‌وطنان در حادثه تلخ و غم‌انگیز زلزله غرب کشور و استان کرمانشاه اظهار کرد: ما در سال 91 زلزله را دیده‌ایم و خوب می‌دانیم که زلزله‌زدگان کرمانشاه چه سختی‌هایی را تحمل می‌کنند امیدواریم خداوند متعال دولتمردان و ملت ایران را یاری کند تا زلزله‌زدگان در این برهه از زمان اسکان داده و از مشکلات آن‌ها بکاهند.

وی با اشاره به اینکه مردم قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص) با اخلاق اسلامی و انسانیت فاصله زیادی داشتند ولی بعد از بعثت اخلاق، احکام و معارف اسلامی در جامعه ساری و جاری شد، افزود: پیامبر اکرم(ص) نخستین حاکم جامعه اسلامی بود و بعد از رسول اکرم(ص) امام علی(ع) بود و اگر به اخلاق پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) توجه کنیم متوجه خواهیم شد حاکم علی الاالمطلق اسلام بودند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز برگرفته از حکومت پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) و اسلامی است و مسئولان و دست‌اندرکاران نظام همواره بر اسلامی بودن قوانین تأکید کرده‌اند که مسئولان ما نیز باید مردمی و ساده‌زیست باشند.

نظری با بیان اینکه مسئولان نظام اسلامی باید با نماز و احکام اسلامی همراه باشند، گفت: متأسفانه در برخی ادارات نماز کمرنگ است، وقتی اذان گفته می‌شود کسی حاضر به اقامه نماز نیست به‌طوری که اگر کسی نماز بخواند دروغ نمی‌گوید و در خدمت مردم و به بیت‌المال دست‌درازی نمی‌کند.

وی پرداخت مالیات را از جمله احکام اسلامی عنوان کرد، ابراز داشت: برخی امورات با درآمدهای ناشی از پرداخت مالیات انجام می‌گیرد و از طرفی آیا تاکنون توجه کرده‌ایم که تا چه حدی در معاملات حد و حدود اسلامی و شرعی رعایت می‌شود و این‌که بسیاری از مشکلاتمان در جامعه بر همین عدم رعایت حدود اسلامی در معاملات است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با تأکید بر اینکه مسئولین وظیفه‌دارند تا حق و حقوق مردم و حقوق شهروندی را رعایت کنند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند ما خدمت گذاران مردم هستیم و ما نیز می‌گوییم در اطاعت از مقام معظم رهبری ما خادم مردم هستیم.

نظری تأکید کرد: هیچ‌کس و مرجعی حق ندارد کسی را بدون دستور مقام قضایی احضار و یا بازجویی کند فقط مقام قضایی آن‌هم تنها با مستندات و شواهدی که تخلف فرد را ثابت کند می‌تواند به این کار اقدام نماید.

وی با تأکید بر اینکه حکومت‌هایی که به جمهوری اسلامی ایران تکیه کرده‌اند عموماً کشورهایی آزاد و امن هستند، گفت: حتی کشورهایی همچون سوریه، لبنان، عراق و فلسطین هم مدیریت مدبرانه مقام معظم رهبری را می‌ستایند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر حمایت از سرمایه‌گذاران را جزو سیاست‌های دستگاه قضایی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری ذکر کرد، گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران در چهارچوب قانون و مقررات در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از جمله سیاست‌های دستگاه قضایی است، دستگاه قضایی برای اینکه بتواند با حمایت از سرمایه‌گذاران در ریشه‌کن کردن معضل بیکاری مؤثر واقع شود از سرمایه‌گذار حمایت می‌کند.

نظری بیان داشت: دستگاه قضایی شهرستان اهر در راستای تحقق شعار سال، از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اشتغال‌زایی، تولید و رفع موانع تولید در چهارچوب قانون از آن‌ها حمایت می‌کند.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام اسلامی را حفظ و عدم دست‌درازی به بیت‌المال دانست، افزود: هرکسی که به بیت‌المال دست‌درازی کند مسئول است و دستگاه قضایی با این افراد به جد برخورد خواهد کرد و مجدداً تأکید می‌کنم که دستگاه قضایی با کسانی به بیت‌المال خیانت کنند برخورد قانونی می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کرد: از اعضای شورای شهر انتظار داریم تا به رأی مردم احترام گذاشته و شهردار اهر را در جهت سر و سامان دادن به وضعیت نابسامان شهرداری هر چه سریع‌تر انتخاب کنند، در حالی‌که اغلب شهرها شهرداران خود را شناخته‌اند متأسفانه شورای شهر اهر برای انتخاب شهردار امروز و فردا می‌کند امیدواریم اعضای شورا در آینده نزدیک شهردار جدید اهر را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

نظر شما