شناسهٔ خبر: 22566181 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفیر روسیه در لبنان با درخواستهای عربستان علیه حزب الله مخالفت کرد

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سفیر روسیه در لبنان با تأکید بر اینکه حضور حزب الله لبنان در سوریه به درخواست رسمی دمشق بوده و مایه ثبات برای لبنان و سراسر منطقه است از نقش بیروت و سیاست متوازن آن در منطقه قدردانی و با خواسته‌های عربستان علیه حزب الله لبنان مخالفت کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار ، علی بدوی گزارشگر المنار در گزارشی گفت روسیه به نقش لبنان و سیاست متوازن آن در منطقه ، نگاه بسیار مثبتی دارد.
الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان ، استعفای سعد الحریری از عربستان و جریانات پس از آن را در چارچوب تحولات منطقه‌ای تحلیل کرد و این تحلیل وی نیز ناشی از برداشتها و اطلاعاتی است که در اختیار دارد.
زاسپکین گفت:«لبنان الان سیاست متوازن و درستی در منطقه دارد. آنچه رخ داد ابعاد منطقه‌ای و سیاسی بسیار بزرگی داشت ما این را بر اساس برداشتها و اطلاعاتی که داریم می گوییم. ما معتقدیم هیچ دلیلی برای تنش آفرینی های اضافی وجود ندارد.»
گزارشگر المنار گفت ثبات لبنان و جلوگیری از تعرض به تصمیم حاکمیت سیاسی آن ؛ اصولی است که مسکو از آنها حمایت می کند و با خواسته های سعودی ها برای دور کردن حزب الله از دولت مخالف است.
حزب الله از نظر روسیه یک شریک جنگ اولا به نفع لبنان و دوما برای ثبات سراسر منطقه است.
زاسپکین گفت:« هرگونه صحبتی درباره درخواسته‌های سعودی برای دور کردن حزب الله از دولت صحبتهای بی‌جایی است به همین سبب حتی نیازی به واکنش به هم نیست . مشارکت حزب الله در سوریه به دعوت مقامات رسمی بوده و این مشارکت در چارچوب جنگ با تروریسم و برای نجات منطقه از خطر تروریستی بوده و این به نفع سوریه و عراق و خود لبنان بوده است.ما روسها نیز با تلاشهای نظامی خود در سوریه به نجات لبنان خیلی کمک کرده ایم و حزب الله نیز همین نقش را ایفا کرده است.»
لبنان در صدد پایان دادن به یکی از بدترین تلاشهای تعرض به حاکمیت و مصادره تصمیم گیری اش است و همه اینها به لطف خردورزی رهبری و وحدت ملتش بوده است.

نظر شما