شناسهٔ خبر: 22566060 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

۱۰ انتظار جهرمی از مدیرعامل جدید شرکت ارتباطات زیرساخت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ اولویت نخست برنامه های شرکت ارتباطات زیرساخت را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /  محمدجواد آذری جهرمی در حکمی که برای صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل جدید شرکت ارتباطات زیرساخت صادر کرد، بر لزوم پیشبرد سیاست‌ها و اهداف کلان وزارت ارتباطات مطابق با قانون برنامه ششم توسعه کشور، اسناد بالادستی به ویژه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و مصوبات شورای عالی فضای مجازی تاکید کرده است.

در متن این حکم ۱۰ انتظار از مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به شرح زیر تبیین شده است.

۱. توسعه اقتصادی لایه هسته و توانا ساز شبکه ملی اطلاعات جهت تأمین پهنای باند مناسب و باکیفیت درسطح سه کشور برتر منطقه با رعایت سند الزامات شبکه ملی اطلاعات.

۲. پایش، بازنگری، بهینه سازی، ارتقاء کیفیت، امنیت و توسعه شبکه و ارائه سرویس‌های نوین متناسب با تقاضا با رعایت صیانت اجتماعی و فرهنگی و کاهش مدت زمان برقراری سرویس‌ها و رعایت سطح خدمات درخواستی مشتریان جهت تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک.

۳. تدوین و اجرای برنامه ریزی مدیریت بحران (DRP) و اهتمام جدی به اصول پدافند غیرعامل در طراحی شبکه و ایجاد خط ارتباطی رزرو.

۴. مدیریت هزینه‌ها و دارایی های شرکت ارتباطات زیرساخت جهت افزایش بهره وری و تحقق هدف برنامه ششم توسعه کشور با رشد متوسط سالانه ۵.۶ درصدی بهره وری کل عوامل تولید.

۵. منطقی کردن تعرفه خدمات برای افزایش حجم بازار مخابراتی کشور و تحقق هدف برنامه‌ششم توسعه‌کشور با رشد متوسط سالانه ۴.۱۹ درصدی ارزش‌افزوده زیربخش مخابرات.

۶. رعایت اصول امنیت و حفظ حریم خصوصی و ملاک قراردادن منشور حقوق شهروندی در شرکت ارتباطات زیرساخت به ویژه در مواجهه با مشتریان و مردم.

۷. آزادسازی فعالیت‌های شرکت با حفظ حقوق حاکمیت و استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی با اولویت واگذاری فعالیت‌ها به مردم و فراهم آوردن زمینه مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی.

۸. لحاظ کردن بررسی‌های اقتصادی، فنی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی در اجرای پروژه‌ها.

۹. ارتقای سلامت نظام اداری، شفافیت مالی، بهبود دسترسی همگانی به اطلاعات، فراهم آوردن فرصت برابر، حفاظت از اموال دولتی و معیار قراردادن قانون در همه امور.

۱۰. ایجاد شرکتی استراتژیک محور و نوسازی ساختاری و مدیریتی و ارتقای فرهنگ سازمانی آن و تحقق و هوشمندسازی و اعمال اصل شایسته سالاری و بکارگیری هرچه بیشتر جوانان، زنان و شهروندان از اقوام و مذاهب در سطوح مدیریتی و کارشناسی./ مهر

نظر شما