شناسهٔ خبر: 22565815 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هوشیاری مردم لبنان در برابر توطئه سعودی ها

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛  نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد حمله عربستان علیه لبنان با اراده مردم این کشور مواجه شد و سیاستهای نابخردانه عربستان در منطقه بار دیگر شکست خورد.
به نوشته پایگاه اینترنتی «العهد» لبنان، شیخ علی دعموش در خطبه های نماز جمعه این هفته تاکید کرد: «عربستان به سبب سیاست های نابخردانه خود در سراسر منطقه شکست خورد در حالی که محور مقاومت در جای جای منطقه پیروز شد و اجازده نداد منطقه ب دست آمریکا و هم پیمانان این کشور بیفتد».
وی گفت: «عربستان متحمل شکست های تلخ و بزرگی در سوریه، یمن، عراق و لبنان شد و به همین علت سیاست کینه توزانه ای علیه ایران، سوریه، یمن، لبنان و حزب الله در پیش گرفت و امروز همچنان همین سیاست را با شتاب بیشتری برای همکاری با رژیم صهیونیستی به کار بسته است تا این رژیم را به جنگ با لبنان بکشاند.
وی افزود: «همه هشدارها و تهدیدهای عربستان علیه لبنان، که در هفته های گذشته شاهد آن بودیم، با امید به اسرائیلی ها و به عبارت دیگر اعلان جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان صورت گرفت، اما معلوم شد اسرائیل آمادگی جنگ ندارد، زیرا اسرائیل تنها به فکر منافع خودش است و در لبنان معادلاتی مانند معادله بازدارندگی یا توازن ترس حکم فرماست که به سادگی نمی توان آن را نادیده گرفت.
عناصر قدرتی که مقاومت در اختیار دارد سبب می شود اسرائیل درنگ کند و شتابزده عمل نکند و پیش از جنگ با لبنان به خوبی بیاندیشد. بنابراین اسرائیل در حالی که از حمله عربستان به لبنان خوشحال است و تلاش می کند از آن علیه مقاومت بهره برداری کند، بعید می داند بتواند کاری برای عربستان انجام دهد و اظهارات وزیر کار اسرائیل و سایر مقامات رژیم صهیونیستی به وضوح نشان داد «اسرائیل» در صورت جنگ عربستان با لبنان، در آن دخالت نخواهد کرد».
شیخ دعموش گفت: «بحرانی که عربستان در لبنان به راه انداخت با این پشتوانه و امید بود اما به شکست تازه ای برای عربستان ختم شد که باید آن را به دیگر شکست های این کشور در منطقه افزود.
حمله عربستان به لبنان در درجه اول با اراده لبنانی ها مواجه شد که ثابت کردند آن ها هم آمادگی رویارویی را دارند و نمی توان به آسانی آن ها را به سمت فتنه، جنگ داخلی، کنار گذاشتن آشتی ملی و بی توجهی به ثبات کشور سوق داد و این همان چیزی بود که عربستان از مردم لبنان می خواست. دومین مسئله پایبندی لبنانی ها به وحدت ملی، مخالفت با هرگونه اهانت به عزت و کرامت ملی خود و مدیریت عالی بحران به دست رئیس جمهور و موضعگیری قوی و شجاعانه ایشان بود که عزت، حاکمیت و استقلال لبنان را حفظ کرد. سومین مسئله فشار بین المللی بود که عربستان را در این اقدام نابخردانه علیه لبنان تنها گذاشت و این کشور را وادار به عقب نشینی کرد».
وی در پایان گفت: «عربستان باید بداند در لبنان موفقیتی نخواهد داشت و اگر به سیاست های خصمانه خود علیه کشور و ملت لبنان ادامه دهد جایگاهی بین مردم این کشور نخواهد داشت.»

نظر شما