شناسهٔ خبر: 22565605 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم مناطق زلزله‌زده

صادق منفرد آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم مناطق زلزله زده را از سوی گروه‌های جهادی سازمان بسیج دانشجویی تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم مناطق زلزله‌زده به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صادق مفرد مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به خدمات گروه‌های جهادی در مناطق زلزله زده اظهار کرد: در روزهای ابتدایی 200 گروه‌ جهادی پنج یا 6 نفره در منطقه حضور داشتند و در زمینه کمک‌‌های امدادرسانی،‌ خدمات پزشکی، آوار‌برداری و تقسیم اقلام به سایر نیروهای حاضر کمک می‌کردند.

وی با بیان اینکه برخی از این گروه‌ها به دلیل پایان آواربرداری از منطقه خارج شدند، تصریح کرد: در حال حاضر 50 گروه جهادی در منطقه حضور دارند؛ در صدد هستیم از ظرفیت گروه‌های دیگر در زمان بازسازی بهره گیریم.

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی یادآور شد: در حال حاضر مناطق زلزله‌زده برای کمک‌رسانی و توزیع اقلام منطقه‌بندی شده است و کمک های مردمی در چهار محور ثلاث باباجانی، ازگله، سرپل ذهاب و قصرشیرن بین مردم توزیع شده است.

وی ادامه داد: مازاد اقلامی که توسط مردم ارسال می‌شود در 6 انبار ذخیره شده و طی روزهای آینده بین مردم توزیع می‌شود.

منفرد با اشاره به اینکه طی زلزله اخیر 223 روستا آسیب دیده است،گفت: سپاه هر استان متولی رسیدگی به حدود 1000 خانوار شده است.برای رسیدگی و خدمات رسانی به این خانوارها از ظرفیت گروهای جهادی و مردمی استفاده می‌شود و این‌گونه جلوی بی‌نظمی‌ها نیز گرفته می‌شود. موضوع  جمع‌آوری اطلاعات منطقه آغاز شده و با کمک خیران و مردم خدمات به زلزله‌زدگان ارائه می‌شود تا به امید خدا بحث اسکان موقت مردم در مناطق زلزله زده آغاز شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی موکب‌های دانشجویی از سوی گروه‌های جهادی در این مناطق تصریح کرد: موکب دانشجویان جهان اسلام و دانشگاه علوم تحقیقات دو خیمه بزرگ در این منطقه ایجاد کرده است. از ظرفیت این موکب‌ها برای ایام برودت هوا و اسکان تکمیلی می‌توان بهره برد.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت کمک‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده

نظر شما