شناسهٔ خبر: 22564785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

افزایش خدمات پزشکی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل با افغانستان

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: طی حضور دو روزه مسئولین کشور افغانستان در منطقه سیستان بازدید کامل از اماکن درمانی و آموزشی دانشگاه صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای هیرمند؛ رییس صحت عامه ولایت نیمروز و فراه افغانستان به همراه برخی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی زابل از بیمارستان شهدای هیرمند بازدید کردند.

حمید رضا بزی در گفت و گو با پایگاه خبری ندای هیرمند؛گفت: هدف از این بازدید ، اطلاع مسئولین کشور افغانستان با ظرفیت های بالای دانشگاه علوم پزشکی زابل در حوزه گردشگری سلامت بود.

بزی اظهار کرد:  انعقاد قرارداد آموزشی، درمانی، پژوهشی و بهداشتی، با مسئولین صحت عامه دو ولایت نیمروز و فراه کشور دوست و همسایه افغانستان از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی زابل در طول سفر آنها بوده است.

وی افزود: طی حضور دو روزه این مسئولین در منطقه سیستان بازدید کامل از اماکن درمانی و آموزشی دانشگاه صورت گرفت.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: همچنین مصوب شده است که بیمارستان 32 تخت خوابی شهدای هیرمند به 76 تخت به همراه متخصص رادیولوژی و داخلی و اطفال و بیهوشی و زنان و زایمان به صورت تمام وقت افزایش یابد.

وی ادامه داد: بیمارستان شهدای هیرمند، یکی از مجهزترین بیمارستان های منطقه به شمار می رود که متخصص چشم ، قلب ،داخلی ، اعصاب ، ارتوپدی و جراح عمومی فقط در کلینیک حضور دارند.

بزی افزود:  از دیگر تجهیزات بیمارستان شهدای هیرمند، بخشهای بستری جنرال و icu و اتاق عمل و اورژانس، کلینیک کامل چشم با کلینیک اکو کاردیوگرافی و دستگاه سونوگرافی را می توان نام برد که در خدمت مردم مرزدار هیرمند راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما