شناسهٔ خبر: 22564561 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نشست وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه فردا در آنتالیا/اجلاس سران سه کشور اول آذر در سوچی

شهر آنتالیای ترکیه فردا (یکشنبه) میزبان نشست وزرای خارجه سه کشور ضامن روند آستانه برای حل بحران سوریه است و روز چهارشنبه نیز سران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی در این خصوص گردهم می‌آیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه رایزنی‌ها در چارچوب روند آستانه به منظور حل بحران سوریه، امروز (شنبه) تهران میزبان اجلاس کارشناسان ارشد ایران، روسیه و ترکیه سه کشور ضامن روند آستانه است.

قرار است فردا یکشنبه نیز محمدجواد ظریف، مولود چاووش اوغلو و سرگئی لاوروف وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه در آنتالیای ترکیه در این خصوص گردهم بیایند.

اجلاس سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه نیز چهارشنبه اول آذر ماه در سوچی روسیه برگزار خواهد شد.

حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران در همین راستا و در ادامه رایزنی‌ها به منظور حل بحران سوریه هفته گذشته به سه کشور روسیه، سوریه و ترکیه سفر کرد.

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات روند آستانه درباره سوریه روز سه‌شنبه 23 آبان سفری به مسکو داشت و با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه در خصوص آخرین تحولات منطقه و همکاری های دو کشور برای حل و فصل بحران سوریه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

جابری‌انصاری همچنین در این سفر با الکساندر فومین معاون بین الملل وزیر دفاع روسیه و الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد. در این ملاقات که در مقر وزارت دفاع روسیه انجام شد، در خصوص تحولات سوریه و آخرین تلاش‌ها و ابتکارات سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) برای کاهش تنش و حل بحران سوریه، گفت‌وگو و هماهنگی‌های لازم بعمل آمد. 

معاون وزیر خارجه ایران همچنین روز چهارشنبه 24 آبان و در ادامه سفر به منطقه به دمشق سفر و با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. جابری‌انصاری همچنین ولید المعلم معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه سوریه دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ و تلاش‌های جاری برای پایان بحران سوریه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

مذاکره کننده ارشد ایران روز جمعه 26 آبان نیز به ترکیه سفر کرد و در دو نوبت صبح و عصر در آنکارا با «امید یالچین» و «سدات اونال» قائم مقام و معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه و برخی دیگر از مقامات ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

هفتمین نشست روند آستانه هشتم و نهم آبان ماه با حضور روسای هیأت‌های سه کشور ناظر در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما