شناسهٔ خبر: 22564361 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

یک تولیدکننده قطعات خودرو در گفت وگو با بولتن نیوز:

بانکها مثل غل و زنجیر پای تولیدکننده را بسته اند

تولیدکننده چشم به راه راهکارهایی است که تولید را از بن بست موجود و قفل و زنجیری که به بازپرداخت تسهیلات بانکی دست وپای او را بسته ،نجات دهند.

صاحب‌خبر -

گروه اقتصادی: محمدباقررجال رییس سابق انجمن قطعه سازان در گفت وگو با بولتن نیوز با بیان اینکه از دولت انتظار داریم که دست تولیدکنندگان را بازتر بگذارد تا بتوانند با بهبود شرایط کسب وکارشان رونق را به اقتصاد کشور بازگردانند، اظهارداشت: بعد از برجام آنچنان که انتظارمان بود،خواسته هایمان محقق نشد؛ هنوز هم بزرگترین تغییری که شاهد آن بوده ایم، شعله امیدی است که در دل تولیدکننده داخلی ایجاد شده است.

بانکها مثل قل و زنجیر پای تولیدکننده را بسته اند

به گزارش بولتن نیوز، او افزود: مسدولان دولتی گاه صحبت هایی می کنند که تا حد زیادی خواسته تولیدکننده هاست،اما تغییرات در عرصۀ عمل هنوز آنچنان که باید و شاید ملموس نیست.

این تولیدکننده تصریح کرد: متاسفانه برخی از صنایع ما امروز در شرایطی قرار دارند که دغدغه هایش به سطح پرداخت حقوق پرسنل نزول کرده است،درحالی که در گذشته، عمده مشکلات ما ناشی از بدهی هایمان به اداره دارایی بود، اما الان همان مشکل را با بیمه ها داریم.

او اضافه کرد:اگر دولت برای رفع بخشی از مشکلات بخش تولید، فرصتی برای تنفس این بخش ایجاد کند، به این صورت که از بانکها بخواهد حساب طلبکاری خود از بخش تولید را به علاوه نرخ بهرە بخش تولید و صرفا تسهیلات را فریز کند،بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

رجال عنوان کرد: هیچ تولیدکننده ای انتظار ندارد بهره ای که به بانک بدهکار است را به او ببخشند، احتیاجی هم به چنین امتیازی ندارد، بلکه تنها نیاز تولیدکننده در شرایط فعلی این است که یک فرصت تنفس به او داده شود تا خودش را بازسازی کند.

او با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت هم مشکلات دیگری در دوسال گذشته پیش روی اقتصاد کشور قرار داده،گفت: همانطور که در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به درستی اشاره شده،کلید استقلال اقتصاد کشور در گسترش و تقویت تولید داخلی است،به این شرط که دولت هم زمینه های حمایت ازتولید را ایجاد کند.

نظر شما