شناسهٔ خبر: 22564300 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

میدل ایست آی خبر داد؛

شکنجه؛ شاهزاده های بازداشت شده عربستانی را روانه بیمارستان کرد

یک رسانه غربی اعلام کرد که شاهزاده های عربستانی بازداشت شده به دلیل مشکلات به وجود آمده ناشی از شکنجه و ضرب و شتم روانه بیمارستان شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، میدل ایست آی از شکنجه و ضرب و شتم شاهزاده های عربستانی بازداشت شده از جمله «متعب بن عبدالله» پسر ملک عبدالله گزارش داده و اعلام کرد که تعدادی از شاهزادهای بازداشت شده به دلیل مشکلاتی که در نتیجه شکنجه برایشان به وجود آمده راهی بیمارستان شده اند.

این رسانه در مطلبی به قلم «دیوید هیرست» می نویسد: «متعب» پسر ملک عبدالله پادشاه پیشین عربستان به همراه پنج شاهزاده دیگر، ۲۴ ساعت پس از بازداشت و بر اثر شکنجه و ضرب و شتم راهی بیمارستان شده است.

در این گزارش آمده است: شرایط جسمانی یکی از شاهزادگان به حدی وخیم بود که به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد.

به کارمندان بیمارستان درباره جراحت این افراد گفته اند، شاهزادگان در پی خودکشی نافرجام، زخمی شده اند، اما آثار پوتین های نظامی بر بدن این افراد به چشم می خورد، درحالی که اثری از شکستگی در آنها دیده نمی شد.

در این گزارش گفته شده است: از مجموع شاهزادگان بازداشت شده، ۱۷ تن به بیمارستان منتقل شدند، اما شمار شاهزادگانی که رفتارهای ناشایست با آنها انجام شده است، به مراتب بیشتر از این تعداد گزارش می شود.

میدل ایست آی در ادامه گزارش خود نوشت: مقام های سعودی یک کادر پزشکی را در هتل «ریتز کارلتون» که محل اقامت اجباری شاهزادگان است به کار گرفتند تا دیگر مجبور نباشند، شاهزاده های بازداشت شده را در نتیجه جراحت به بیمارستان منتقل کنند.

این تارنمای آمریکایی همچنین اعلام کرد، علاوه بر هتل ریتز کارلتون، هتل «کورت یارد» نیز برای نگهداری شاهزادگان آماده می شود.

هتل های ریتز کارلتون و کورت یارد زیر مجموعه هتل های زنجیره ای بین المللی «ماریوت» است که در پایگاه اینترنتی خود هرگونه پذیرش متقاضی تا پایان دسامبر آینده را منتفی دانسته است.

نظر شما