شناسهٔ خبر: 22564140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توزیع 72هزار تخته چادر در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه/ پایان اسکان اضطراری

کرمانشاه- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام پایان اسکان اضطراری زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: تاکنون 72هزار تخته چادر بین خانوارهای زلزله زده توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ مرتضی سلیمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: هیچ خانواده ای در مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه بدون چادر نیست و اگر موردی نیز وجود داشته باشد احتمالا به دلیل بالا بودن تعداد اعضای خانواده است که در صورت مراجعه چادر در اختیار آنها قرار می دهیم.
وی تصریح کرد: اقلام غذایی مورد نیاز زلزله زدگان به وفور به این مناطق ارسال و در میان خانواده ها توزیع شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه به بلوک بندی مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: برای امدادرسانی بهتر و بیشتر این مناطق را بلوک بندی کرده ایم.
سلیمی به تهیه دفترچه های امدادی در مناطق زلزله زده نیز اشاره کرد و افزود: این دفترچه ها در اختیار خانواده های مناطق زلزله زده قرار می گیرد و نیازهای آنان در آن درج می شود.
او همچنین گفت: با تهیه این دفترچه دیگر نیازی به حضور خانواده ها برای اعلام نیازهایشان نیست چرا که اکیپ های هلال احمر براساس نیازهای ثبت شده در دفترچه ها به خانواده ها مراجعه و اقلام مورد نیاز آنها را تهیه و تامین می کنند.

* توزیع 78 چادر در روستایی با 70 خانوار/ فیلم پخش شده در فضای مجازی صحت ندارد
وی همچنین به پخش ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر گلایه اهالی یک روستای زلزله زده استان کرمانشاه مبنی بر نداشتن چادر واکنش نشان داد و افزود: در بررسی این موضوع به وضوح مشخص شد که در این روستا با 70خانوار 78تخته چادر توزیع شده است.
زلزله ای باقدرت 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه روی داد که 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
3033/1625
خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار: محسن فتاحی

انتهای پیام /*

نظر شما