شناسهٔ خبر: 22563715 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشگاه شهید بهشتی و رئیس شورای شهر تهران دیدار کردند

رئیس دانشگاه شهید بهشتی و رئیس شورای شهر تهران در نشستی به بررسی مشکلات دانشگاه در حوزه‌های مختلف پرداختند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با حسن صدوق رئیس دانشگاه شهید بهشتی دیدار کرد.

در این نشست ظرفیت‌های علمی، تخصصی و فنی دانشگاه برای ایجاد زمینه همکاری با شورای شهر تهران و شهرداری پایتخت مطرح شد، همچنین مشکلات و موانع موجود و لزوم مشارکت شورای شهر تهران و شهرداری تهران در مرتفع کردن این مشکلات ارائه شد.

همچنین در این نشست، مسائل و مشکلات در حوزه دانشجویی، مشکلات دانشجویان ساکن در خوابگاه ها، لزوم احداث ساختمان‌های خوابگاهی جدید، درخواست همکاری در محصور کردن مخازن آب ظلع شرقی دانشگاه بمنظور حفظ امنیت تردد دانشگاهیان عنوان شد.

در حوزه پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع نیز درخواست حذف عوارض ملکی و ساختمانی، برنامه ریزی لازم برای تدارک احداث ایستگاه مترو در حوالی دانشگاه به منظور کاهش بار ترافیکی اطراف دانشگاه، تعیین تکلیف و تغییر کاربری زمین‌های ضلع شرقی و شمالی دانشگاه از تجاری و مسکونی به آموزشی و فرهنگی ارائه شد.

مشارکت فعال شهرداری در اجرای فضای سبز در پردیس‌های دانشگاه و پردیس شهید عباسپور، به جریان انداختن مجدد تعهدات شهرداری ناشی از تفاهم نامه‌های قبلی و عمل به تعهدات موضوعه در مناطق ۱ و ۴ شهرداری تهران، و ضرورت احداث مسکن سازمانی برای اعضای هیأت علمی جوان دانشگاه، نیز در این جلسه مطرح شد.

در حوزه پژوهشی هم ظرفیت‌های علمی، تخصصی و فنی دانشگاه در زمینه اجرای طرح‌های شهری با استفاده از قابلیت‌های موجود در دانشکده‌های معماری و شهر سازی، عمران، آب و محیط زیست، زمین شناسی، روان شناسی و ترافیک، و زمینه موجود در اجرای طرح‌های کنترل حیوانات موذی در سطح شهر تهران، هدایت و کنترل آب‌های سطحی و غیر متعارف، مبحث استفاده از انرژی‌های نو، بحث شهرهای هوشمند، مطرح و معرفی شد.

هاشمی نیز ابراز امیدواری کرد با دریافت تمام موارد مطروحه به صورت طرح‌های اجرایی، مکتوب و با در دست داشتن مستندات لازم در شورای شهر تهران نسبت به بررسی زمینه‌های همکاری فیمابین توصیه‌های لازم را به کمیسیون‌های مختلف شورای شهر داشته باشد و در صورت تصویب طرح‌های اجرایی در کمیسیون‌ها زمینه اجرایی آن در مناطق مختلف شهرداری را فراهم کند.

نظر شما