شناسهٔ خبر: 22563492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم گزارش می‌دهد

دغدغه مردم اصفهان برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور؛ رویای یک کودک اصفهانی

R41346/P1486/S6,51/CT7

پس از گذشت ۶ روز از زمین لرزه غرب کشور، همدلی و همراهی ملت ایران برای کمک به زلزله‌زدگان بیشتر شده و هرکس به نوعی خود را در این مصیبت شریک می‌کند، پیر و جوان و کودک این روزها تنها دغدغه‌شان مردم غرب کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر در بزرگای گشتاوری، شامگاه یکشنبه 21 آبان برای بار دیگر مردم ایران را در شوکی عظیم فرو برد.

این زمین لرزه که در نزدیکی ازگله، استان کرمانشاه و مرز ایران و عراق در 32 کیلومتری جنوب غربی شهر حلبچه عراق ایران رخ داد، مردم ایران و کرمانشاه را به داغ هموطنان و عزیزان خود دچار ساخت و ثابت کرد که ایران و ایرانی در تمام شرایط همراه یکدیگر هستند.

عمق زمین لرزه غرب کشور 11کیلومتر اعلام شده که به علت عمق کم و مدت زیاد در کل منطقه شمال غرب کشور احساس شد، این درحالی است اکنون مردمان سر پل ذهاب، قصر شیرین و ازگله کرمانشاه علاوه بر اینکه داغدار عزیزان خود هستند بدون هیچ سرپناه و امکاناتی روز را به شب و شب را به صبح می‌رساند و در مرام ما ایرانی‌ها نیست که بنشینیم و نظاره کنیم، به همین دلیل مردم از سراسر کشور برای کمک به آسیب دیدگان شتافتند و هر کس در توان خود اقدام به کمک می‌کند.

مردم کرمانشاه تنها نیستند

اکنون ملت ایران با وحدت و همدلی خود در دست در دست یکدیگر داده و بندهای پوتین کمک به هموطنان خود را محکم بسته‌اند. از زمان اعلام نیازمندی به خون، مواد غذایی و پوشاک، دیگر جای سوزن انداختن در مراکز اهدای خون نیست و این خودروهای حاوی موادغذایی و پوشاک است که از شهرهای مختلف راهی کرمانشاه می‌شوند.

روز بعد از این حادثه اصفهانی‌ها کمک‌های خود را به مسجد نورباران رساندند تا بتوانند به نوعی در این مصیبت شریک شوند و گامی در راستای کمک به هموطنان خود بردارند.

سینا در مورد کمک به مردم زلزله زده به خبرنگار تسنیم می‌گوید: نه تنها مردم کرمانشاه بلکه هر کجای ایران مردم به کمک نیاز داشته باشند ما آستین بالا می‌زنیم و کمک می‌کنیم، آنها هیچ وقت تنها نیستند.

موکب طیب اصفهان

اکنون خدمه موکب طیب اصفهان نیز با همت والایی برای کمک‌رسانی و عرضه غذای گرم به زلزله‌زدگان کرمانشاه آستین بالا زده‌اند و تا کنون 2 خودرو تریلر حاوی کمک‌های مردمی در قالب موادغذایی و پوشاک پنج شنبه گذشته به سوی مردم کرمانشاه عازم شد.

اکبری پیرامون موکب طیب اصفهان می‌گوید: این موکب کمک‌های مردمی را جمع آوری کرده و برای مردم زلزله زده غرب کشور ارسال می‌کند و همچنان هم پذیرای کمک‌های مردم دلسوز اصفهان هستیم، چرا که هوا هر روز سردتر می‌شود و نباید اجازه دهیم هموطنانمان بیشتر از این اذیت شوند.

رویای صادقه یک کودک

هرکس چیزی در زیر بغل داشت، این بار مردم بار دیگر در حد توانایی خود به کمک مردم زلزله‌زده کشور خود آمدند. کسی از دور با تعدادی پتو و دیگری با بُقچه‌ای لباس به چشم می‌آید اما، در این میان بی‌تابی کودکی 8 یا 9 ساله توجه همه را جلب کرده است، کودکی که با یک عروسک در دست سراسیمه بالا و پایین می‌پرد و طلب توجه می‌کند.

عروسک را در دستان خود می‌گیرد و با تمام تلاش دستانش را به سوی مسئول تحویل گیرنده کمک‌های مردمی دراز می‌کند و زیباتر از آن دغدغه بزرگیست که برای کودکان کرمانشاه دارد، می‌گوید: "شاید عروسکشان در زیر آوار باشد".

دغدغه‌ی زیبائیست، دغدغه‌ای که شاید برای زیبایی دنیای کودکانه کافی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما