شناسهٔ خبر: 22562823 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فایننشال تایمز گزارش داد: نگرانی سرمایه‌گذاران از تحولات اخیر عربستان

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت تحولات اخیر در عربستان سعودی، سرمایه‌گذاران خارجی را از سرمایه‌گذاری در این کشور نگران کرده است.

صاحب‌خبر -

فایننشال تایمز گزارش داد: نگرانی سرمایه‌گذاران از تحولات اخیر عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز تاکید کرد بازداشت‌های اخیر در عربستان سعودی، فضای این کشور را برای سرمایه‌گذاران به جهنم تبدیل کرده است.

این روزنامه فاش کرد هتل ریتس کارلتون در ریاض به یک زندان برای صد‌ها نفر از شاهزادگان و بازرگانان بازداشت شده تبدیل شده است که در آن شکنجه می‌شوند. این مسئله باعث شده است سرمایه‌گذارانی که اشتیاق زیادی برای سرمایه‌گذاری در عربستان داشتند، از اوضاع این کشور نگران شوند تا جایی که این سرمایه‌گذاران فضای عربستان را به جهنم تشبیه می‌کنند.

فایننشال تایمز به نقل از یکی از سرمایه‌گذاران خاطر نشان کرد: مشخص نیست مقامات عربستانی با این اقدامات به دنبال ارسال چه پیامی هستند؟ ما پیش از این، به چشم‌انداز اقتصادی عربستان خوشبین بودیم. آنچه با عنوان مبارزه با فساد در عربستان آغاز شد، نگرانی‌‎هایی درباره تدابیر قانونی در این کشور ایجاد کرده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: پول‌های سرمایه گذاران عرب در حال انتقال سریع به سوئیس است که سریع‌ترین روند انتقال از سال ۲۰۱۱، زمان آغاز انقلاب‌های عربی است. خانواده‌های مشهور عرب نگران پول‌ها و دارایی‌های خود هستند. تردید‌هایی جدی وجود دارد که آنچه در عربستان رخ می‌دهد فقط تلاشی برای کنار زدن مخالفان محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، است.

گفتنی است عربستان سعودی هفته گذشته ده‌ها شاهزاده و مقام سابق را به بهانه فساد مالی دستگیر کرد. 

انتهای پیام/

نگرانی سرمایه‌گذاران خارجی از تحولات اخیر عربستان

نظر شما