شناسهٔ خبر: 22562526 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مهمترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته

به گزارش ایرنا،استاندار اصفهان در دیدار با ' گوسن باور ' صدر اعظم پیشین اتریش و از فعالان اقتصادی این کشور، از اتریش به عنوان کشوری باتجربه در زمینه

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا،استاندار اصفهان در دیدار با ' گوسن باور ' صدر اعظم پیشین اتریش و از فعالان اقتصادی این کشور، از اتریش به عنوان کشوری باتجربه در زمینه صنعت توریسم و ماهر در بخش تامین زیرساخت های گردشگری نامبرد و خواستار مشارکت شرکت های اتریشی در طرح های گردشگری این استان شد.

* علی بصیرپور ' معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سد زاینده رود در وضعیت قرمز قرار دارد افزود: افزایش آب خروجی از سد زاینده رود به منظور کشت پاییزه کشاورزان و جاری شدن رودخانه در کلانشهر اصفهان منوط به تصمیم شورای هماهنگی زاینده رود است و تصمیم های این شورا نیز به میزان بارش های دهه سوم آبان و مقدار ورودی آب به سد زاینده رود بستگی دارد.

* تفاهم نامه همکاری های علمی، هنری و فرهنگی بین دانشگاه های هنر اصفهان و کازان جمهوری تاتارستان در سفر اخیرهیات دانشگاه هنر اصفهان به کازان و دردیدار با رئیس، اعضای هیأت علمی و مدیران دانشگاه هنرمرکز جمهوری تاتارستان در منطقه ولگای روسیه منعقد شد.

* قطار گردشگری عقاب طلایی حامل گردشگرانی از 11 کشور اروپایی، آمریکایی و آسیایی روز شنبه وارد کاشان شد و مورد استقبال برخی مسئولان این شهرستان قرار گرفت.
این قطار گردشگری حامل 78 نفر از کشورهای انگلستان، آمریکا، آلمان، سوئیس، روسیه، مالزی، استرالیا، فیلیپین، مکزیک، هنگ کنگ و نروژ است که 11 آبان امسال از مرز سرخ وارد ایران شده است.

* استاندار اصفهان از آماده شدن نخستین طرح آمایش شهرستان های استان خبر داد.
محسن مهرعلیزاده گفت: این طرح که بر اساس نیازها، بافت جمعیتی و جغرافیایی و شاخصه های مختلف تهیه شده است، بزودی اجرایی خواهد شد.

* مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از اعزام 32 نجاتگر و ارسال پنج هزار تخته پتو و یک هزار دستگاه چادر امدادی به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

* هشتمین نمایشگاه تخصصی فناوری های نوین صنایع حفاظتی، امنیتی، پلیسی، ایمنی و آتش نشانی و HSE (ایمنی، بهداشت و محیط زیست) عصر یکشنبه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان افتتاح شد.
در این نمایشگاه 65 شرکت کننده از استان های اصفهان، تهران و خوزستان در 2 سالن نمایشگاهی به وسعت سه هزار مترمربع به ارائه آخرین دستاوردها و خدمات خود می پردازند.
همچنین نمایندگان ایرانی برندهای (نشان تجاری) از کشورهای اسپانیا، تایوان، انگلستان، ترکیه، آلمان و چین در این نمایشگاه حضور دارند.

* کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال با صدور اطلاعیه ای اسامی باشگاه های که مجوز حرفه ای به آنان تعلق می گیرد را اعلام کرد که بر اساس آن ذوب آهن اصفهان جانشین نفت تهران در لیگ قهرمانان آسیا شد.

* استاندار اصفهان در دیدار سفیر هند در تهران گفت: بین این استان و هند شباهت ها و اشتراک های فرهنگی زیادی وجود دارد بنابر این طرفین باید از این اشتراک ها برای توسعه همکاری ها بهره برداری کنند.
' محسن مهر علیزاده ' در دیدار ' سوراب کومار ' سفیر هند در تهران افزود: این اشتراک های فرهنگی باید بویژه برای توسعه صنعت گردشگری اصفهان و هند مورد استفاده قرار گیرد و زمینه ورود گردشگران هندی به اصفهان و گردشگران اصفهان به شهرهای هند بیش از پیش فراهم شود.

* ' ژوستن کانگوندو خوسی ' رئیس خبرگزاری رسمی جمهوری دمکراتیک کنگو (ای سی پی)،در بازدید از اصفهان گفت: وقتی از آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان دیدن و یا از کنار پل های قدیمی و میدان نقش جهان این شهر گذر می کنی، احساس خواهید کرد که در گنجینه ای از تاریخ و فرهنگ و هنر قرار گرفته اید.

*مدیرکل بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم بزرگداشت ' روز ملی نان ' و تجلیل از نانوایان برتر کشور گفت: چرخه تولید نان از مزرعه تا سفره نیازمند اصلاح است زیرا اصلاح این فرآیند نقش مهمی در ارتقای سطح سلامت جامعه دارد.
زهرا عبدالهی افزود: در تمام فرآیندهای تولید نان باید استاندارد های لازم از جمله زمان تخمیر، زمان پخت، استفاده نکردن از افزودنی های غیر مجاز و استفاده از آرد سبوسدار رعایت شود.

* فرش صوتی اذان گو به همت زنان مددجوی خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) در اصفهان در حال بافت است.
داریوش دادخواه، مجری پروژه بافت فرش اذان گو گفت: این فرش با سه میلیون گره از جنس کرک و ابریشم و منقش به گنبد و گلدسته حرم ابوالفضل العباس(ع) بافته می شود.

* مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: باتوجه به برنامه خودکفایی گندم که طی چندسال اخیر از سوی وزیر کشاورزی اجرا شده، خوشبختانه این محصول به میزان مصرف یک سال آینده استان در سیلوهای اصفهان ذخیره شده است.
' رضا نیک نداف ' افزایش ظرفیت ذخیره ‌سازی و بهبود وضعیت سیلوهای گندم این استان را از اقدام های مهم این شرکت اعلام کرد و افزود: در این راستا با اجاره سیلوی بخش خصوصی با ظرفیت 100 هزار تُن، به ظرفیت ذخیره‌سازی گندم استان اصفهان اضافه شده است.

* دانشگاه اصفهان بر اساس سطح بندی جدید صورت گرفته توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بین دانشگاه های جامع سطح یک کشور قرار گرفت.
وزارت علوم نتایج سطح بندی جدید 120 دانشگاه دولتی را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد که بر اساس آن، دانشگاه‌ اصفهان به عنوان دانشگاه سطح یک جامع کشور، انتخاب و معرفی شد.

* مسابقات کشوری سوارکاری استقامت ' جام نقش جهان'، صبح پنجشنبه در منطقه مهیار از توابع شهرستان شهرضا استان اصفهان با حضور 35 سوارکار از استان های اصفهان، تهران، البرز، لرستان، کردستان، خوزستان، کرمان، یزد و گیلان برگزار شد.
در پایان سوارکاران اصفهان و لرستان عنوان نخست رقابت های 90 و 110 کیلومتر استقامت جام ' نقش جهان ' را از آن خود کردند.

* امام جمعه اصفهان با اشاره به ویرانی های ناشی از زلزله در غرب کشور گفت: دولت به تنهایی نمی تواند به ساخت کامل منازل ویران شده بپردازد لذا همه مردم و بویژه خیرین وارد عمل شوند.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان افزود: مردم باید با کمک های نقدی خود کاری کنند که منازلی بسیار قوی و ضد زلزله برای مردم دلسوخته آن منطقه ساخته شود که شاید تسکینی بر دل داغدیده آنها باشد.

گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی

نظر شما