شناسهٔ خبر: 22562082 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

كسب مدال برنز نمایشگاه بین المللی اختراعات آلمان توسط دانش آموز گيلاني

رضا پور رحیمی دانش آموز سال سوم ابتدایی مدرسه پیشگامان ناحیه دو رشت، در نمایشگاه بین المللی اختراعات آلمان؛ در طبقه بندی اختراعات حوزه سلامت و بهداشت، مدال برنز این نمایشگاه را ازآن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرروش به نقل از استان گیلان، طرح مسواک سر، که قابلیت تمیزکنندگی موی سر از ذرات ناخواسته در لابه لای آن را دارد، طی جلساتی که در معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد و پس از بررسی های به عمل آمده، مورد تایید و حمایت قرار گرفت و بعنوان وسیله ای که نمونه خارجی و داخلی ندارد، از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ثبت اختراع گردید.

اختراع مسواک سر، بعد از انتخاب در جشنواره رویش که به همت مرکز مخترعین و نخبگان استان اردبیل برگزار شد، با شرکت در فستیوال آسیا اقیانوسیه درکشور هند، موفق به کسب مقام سوم جهانی شد.

این طرح با حضور در نمایشگاه بین المللی اختراعات آلمان(IENA 2017)، که در آن، بیش از 20 کشور جهان شرکت داشتند، پس از چندین مرحله داوری و بصورت غیرحضوری توانست برای مخترع نوجوان خود - رضا پور رحیمی، افتخار آفرین باشد و کسب مقام سوم و دریافت مدال برنز این نمایشگاه را به ارمغان بیاورد.

گفتني است؛ نمایشگاه بین المللی اختراعات آلمان (IENA 2017)، با حمایت فدراسیون جهانی مخترعین IFIA در محل دایمی نمایشگاه شهر نورنبرگ برگزار شد.

نظر شما