شناسهٔ خبر: 22562030 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عربستان سعودی سفیر خود را از برلین فراخواند

خبرگزاری شبستان:عربستان سعودی در اعتراض به اظهارات وزیر امور خارجه آلمان درباره «سعد حریری»،سفیر خود را از برلین فراخواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطله رسانی « inquirer»،عربستان سعودی در اعتراض به اظهارات وزیر امور خارجه آلمان،سفیر خود را از این کشور فراخواند.

وزیر امور خارجه آلمان طی اظهاراتی گفته بود که،سعد حریری،وزیر امور خارجه لبنان بر خلاف میل خود در ریاض نگه داشته شده است.

حریری که دارای تابعیت دوگانه است،صبح امروز (شنبه 27 آبان) در پی جنجال های به وجود آمده بر سر استعفایش از سمت نخست وزیری لبنان،ریاض را به مقصد پاریس ترک کرد.

خبرگزاری دولتی عربستان هم امروز با انتشار بیانیه ای نسبت به اظهارات «زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر اینکه ریاض باید به همسایگانش اجازه دهد درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند،اعتراض کرد.

در این بیانیه به نقل از وزیر امور خارجه عربستان سعودی آمده است:ریاض تصمیم گرفته است تا سفیر خود را برای پاره ای از گفتگوها از برلین فرابخواند.

وی همچنین تاکید کرد که نامه ای در اعتراض به این این اظهارات غیر قابل توجیه به سفیر آلمان در ریاض داده خواهد شد.

حریری قبل از سفر به پاریس در یک پیام توئیتری خطاب به گابریل گفت که به زور نگه داشتن او در ریاض تنها یک ادعا است و صحت ندارد.

وزیر امور خارجه آلمان روز پنج شنبه نسبت به بی ثباتی و درگیری در لبنان به دلیل تحولات اخیر ابراز نگرانی کرد.

وی بدون اینکه نامی از عربستان به طور مستقیم ببرد نسبت به «ماجراجویی» در پشت بحران لبنان هشدار داد.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما