شناسهٔ خبر: 22560993 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اسماعیل نواهضه تأکید کرد:

تغییر نمادهای دینی؛ مهم‌ترین خطر پیش‌ روی قدس

گروه بین‌الملل: خطیب مسجدالاقصی در خطبه‌های نماز جمعه مهم‌ترین خطر پیش روی قدس را تغییر نمادهای تاریخی، دینی، جغرافیایی و انسانی این شهر دانست.

صاحب‌خبر -
خطیب مسجدالاقصی خواستار هوشیاری مسلمانان شدبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از khbrpress.net، «اسماعیل نواهضه» خطیب مسجدالاقصی روز گذشته (26 آبان ماه) در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به خطرها و دشمنی‌هایی که هر روز قدس اشغالی را تهدید می‌کند، گفت: مهم‌ترین این دشمنی‌ها تغییر نمادهای تاریخی، دینی، جغرافیایی و انسانی این شهر است.
 
وی افزود: رژیم اشغالگر با مصادره زمین‌های فلسطینیان و ادامه شهرک‌سازی‌ها و تخریب منازل، ساکنان آنها را آواره بیابان‌ها می‌کند.
 
اسماعیل نواهضه همچنین به خطراتی که هر روز مسجدالاقصی را تهدید می‌کند، اشاره کرد و از تخریب قبله نخست مسلمانان توسط شهرک‌نشینان، نصب دوربین‌های هوشمند، استقرار گشت‌های پلیس و ایستگاه‌های بازرسی در شهر قدس و مسجدالاقصی به عنوان نمونه‌هایی از این تهدیدها نام برد.‌
 
خطیب مسجدالاقصی در ادامه به شرایط سخت کنونی امت اسلامی که به دلیل فتنه‌انگیزی دشمنان میان اعراب و مسلمانان و روشن‌کردن آتش جنگ میان آنها ایجاد شده است، اشاره کرد و افزود: جنگ‎‌های آشکار و یا پنهان همواره باری بر دوش مسلمانان بوده‌اند.
 
وی از عرب‌ها و مسلمانان به ویژه فلسطینیان خواست از خواب غفلت بیدار شده و متوجه خطرهای پیرامون خود باشند و به وظایفشان در برابر فلسطین، قدس و مسجدالاقصی عمل کنند.
 
اسماعیل نواهضه در پایان مسلمانان را به اتحاد و همدلی فراخواند و از آنها خواست جایگاه و اهمیت قدس و مسجدالاقصی را نصب العین خود قرار دهند.
 
گفتنی است، نماز جمعه روز گذشته در مسجدالاقصی در شرایطی برگزار شد که نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر در کوچه‌ها و اطراف شهرک قدیمی قدس و ورودی‌های مسجدالاقصی استقرار یافته بودند. با این حال بر اساس گزارش اداره اوقاف اسلامی قدش صحن‌های مسجدالاقصی شاهد حضور 40 هزار نمازگزار بود/.

نظر شما