شناسهٔ خبر: 22560664 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

وان‌پلاس به جنگ آیفون 10 می‌رود

شرکت وان‌پلاس (OnePlus) قصد دارد اسمارت‌فون جدید خود را با حاشیه بسیار کم در اطراف صفحه نمایش و برای رقابت با آیفون 10 شرکت اپل روانه بازار کند. البته با این تفاوت که قیمت آن تقریبا نصف قیمت فعلی پرچمدار اپل خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیناپرس به نقل از آی تی،این اسمارت‌فون که 5T نام دارد، از لحاظ قطعات داخلی مشابه مدل onePlus 5 است. بنابراین این گوشی به پردازنده اسنپدراگون 835، حافظه داخلی مشابه، سیستم شارژ سریع و سیستم عامل اندروید نسخه 7.1.1 مجهز خواهد بود. دوربین پشتی دستگاه هم به صورت دوتایی طراحی شده که یکی از سنسورها 16 و دیگری هم 20 مگاپیکسل قدرت خواهد داشت. قیمت این دستگاه هم 449 پوند اعلام شده که صدها پوند از رقبای قدرتمند بازار ارزان‌تر خواهد بود.

اما نمایشگر دستگاه با کشیدگی بیشتر با عث شده حاشیه های بالا و پایین و کناره‌ها به کمترین حد ممکن برسند. این یعنی اسمارت‌فون 5T با 6 اینچ صفحه نمایش تنها 2 میلی‌متر از مدل قبلی با صفحه نمایش 5.5 اینچ بزرگتر خواهد بود. ضمنا حسگر اثر انگشت به پشت دستگاه انتقال داده شده است که اخیرا در گلکسی اس‌8 سامسونگ هم مشاهده شده بود. ضمنا شرکت وان‌پلاس در این گوشی از نسخه انحصاری سیستم تشخیص چهره در دوربین جلویی هم رونمایی کرده است که از این لحاظ می‌تواند با آیفون 10 شرکت اپل که چند ماه پیش برای اولین بار از این تکنولوژی رونمایی کرد، رقابت کند.

مدیرعامل شرکت وان‌پلاس در اینباره می‌گوید: «سیستم تشخیص چهره به‌کارگرفته شده در این گوشی صد نقطه مختلف از چهره صاحب دستگاه را آنالیز می‌کند و فریب دادن این سنسور با استفاده از چهره دیگران و تصاویر کار بسیار مشکلی است. اما این سیستم تصاویر را به‌صورت دوبعدی آنالیز می‌کند و با سنسور تشخیص چهره سه بعدی که در آیفون 10 دیدیم کمی فاصله دارد. از این رو کاربران در صورت تمایل و نیاز به امنیت بیشتر می‌توانند از این سنسور برای باز کردن دستگاه خود استفاده کنند و کسانی هم که هنوز به چنین سیستمی عادت ندارند می‌توانند از حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه استفاده کنند.»

قرار است وان‌پلاس 5T از 21 نوامبر در اروپا و آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. قیمت مدل 64 گیگابایتی با 6 گیگابایت رم 449 پوند و مدل 128 گیگابایتی با 8 گیگابایت رم نیز 499 پوند خواهد بود.

لینک کوتاه

نظر شما