شناسهٔ خبر: 22560619 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

هشدار سازمان بین المللی مهاجرت:

افزایش قاچاق انسان در اردوگاه های مسلمانان روهینگیا

خبرگزاری شبستان:سازمان بین المللی مهاجرت هشدار داد که قاچاق انسان در اردوگاه های روهینگیایی در بنگلادش تبدیل به امری متدوال شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دیلی استار، ام کلثوم 21 ساله بیوه و تنها،پس از فرار از ایالت راخین میانمار امیدوار بود که بتواند شروع جدیدی در بنگلادش داشته باشد اما در نهایت قربانی چیزی شد که گروه های امدادی آن را قاچاق روز افزون انسان می دانند که مهاجران را هدف قرار می دهد.

زنان و کودکان،اکثریت بیش از 500 هزار مسلمان روهینگیایی که وارد بنگلادش شده اند را تشکیل می دهند.

به گفته سازمان بین المللی مهاجرت،بسیاری از مهاجران روهینگیایی که بدون هیچ گونه چشم انداز کاری در اردوگاه های مرزی بنگلادش ساکن هستند در دام قاچاقچی های انسان می افتند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این سازمان،خطر افتادن دختران جوان در دام قاچاقچی ها بسیار بالاست چرا که قاچاقچی ها با وعده ازدواج و فراهم کردن اشتغال در شهرهای بزرگ،آنها را فریب می دهند اما این فرآیند در نهایت منجر به «کار اجباری» و یا تبدیل شدن آنها به برده های جنسی می شود.

سازمان بین المللی مهاجرت در گزارشی اعلام کرد تعداد زیادی از دختران جوان با وعده کار،فریب خورده و در نهایت مجبور به تن فروشی شده اند.

این سازمان خاطر نشان کرد که در حالی که جمعیت مهاجران روهینگیایی در حال افزایش است شبکه های قاچاق انسان هم در اردوگاه های مهاجرتی گسترش پیدا کرده و کاملا متدوال شده است.

 

 

نظر شما