شناسهٔ خبر: 22559646 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

اجرای برنامه های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مدارس غیردولتی

مدیر کل آموزش و پرورش استان بر اجرای برنامه های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مدارس غیردولتی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرروش به نقل از استان آذربايجان غربي، جلسه شورای نظارت بر امور مدارس و مراکز غیر دولتی استان با حضور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در محل سالن شماره 2 اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

فریدون سیدمصطفوی، مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس غیردولتی باید همانند مدارس دولتی در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: آموزش و پرورش برای تسهیل فعالیت آموزشی مدارس غیردولتی تلاش می کند و ایجاد فضای رقابتی در کنار رعایت ضوابط و قوانین از اولویت های آموزش و پرورش است.

هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: قانون و تصمیمات شورای نظارت بر مدارس غیردولتی، فصل الخطاب مشکلات حقوقی مدارس غیردولتی است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، آموزش و پرورش متولی آموزش عمومی در کشور است و فرآیند اخذ یا ابطال مجوز برای مدارس غیردولتی باید از طریق این نهاد پیگری شود.

ولی حسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز گفت: بیش از ۴۰۰هزار نفر از دانش آموزان استان تحت پوشش برنامه‌های چهارگانه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند.

حسینی با بیان اینکه ارتقاء مهارتهای اجتماعی دانش آموزان مدارس غیر دولتی امری حیاتی است؛ اذعان کرد: اجرا برنامه‌های چهارگانه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نظارت نسبت به اجرای آنها در مدارس غیر دولتی استان در دستور کار قرار دارد

نظر شما