شناسهٔ خبر: 22559428 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

سالانه 60هزاردانش آموزکشوراز خدمات پژوهش سرا ملاصدرابهره مند می شوند

صاحب‌خبر -

خسرو ساکی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: دبیرخانه کشوری علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج مستقر است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته نخستین آزمایشگاه دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در البرز راه اندازی شد، اظهار کرد: یکی از محورهای ساحت شش گانه سند تحول بنیادین در عرصه تعلیم و تربیت در بخش علم و فناوری است که در دولت تدبیر و امید به این مهم توجه ویژه ای شده است.
وی بیان کرد: با حمایت دولت و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اقدامات زیر ساختی مناسبی برای هدایت و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان به سوی پژوهش در عرصه علوم نوین از جمله نانو ، سلول های بنیادی صورت گرفته است به گونه ای که زمینه پویایی علمی – پژوهشی در مدارس به ویژه در بین دانش آموزان البرزی را بوجود آورده است.
وی با اشاره به کسب رتبه های برتر دانش آموزان البرزی در جشنواره های علمی – پژوهشی در حوزه فناوری سلول های بنیادی در سطوح جهانی و کشوری یاد آور شد: دبیرخانه سلول های بنیادی و پزشکی بازشناختی با مشارکت ویژه معاونت حوزه فناوری ریاست جمهوری و استانداری البرز در این استان فعال است تا بستر رشد علمی دانش آموزان در این عرصه مهم فراهم آید.
وی گفت: امیدواریم با همت دانش آموزان ایران اسلامی زمینه پاسخگویی به یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه توسعه علمی کشور و اقتصاد مقاومتی در آینده ای نزدیک فراهم آید.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا مجهز به آزمایشگاه تخصصی کشت سلول ' لامینا کلاس 2 اتو کلاو ، انکو باتور co2 و ...' فریز و دفریز ' تانک ، نیتروژن ،میکرو فیوژ، میکروسکوپ اینورت و ... است.
ساکی از اتاق حیوانات و مهندسی بافت با دستگاه الکترو ریسی و ... به عنوان دیگر خدمات تخصصی علمی - پژوهشی آزمایشگاه پژوهش سرای ملاصدرا یاد کرد.
وی بیان کرد: در این پژوهش سرا خدمات دیگری چون کارگاه های تخصصی یکروزه ، هدایت طرح های پژوهشی برای شرکت در جشنواره ملی ثبت اختراع ، انتشار مقالات و اطلاعات علمی در نشریه الکترونیکی تمایز انتشار می یابد.
وی از اعزام استاد برای برگزاری سمینارهای علمی و دوره های آموزشی به مدارس، برگزاری استار پاپ های دانش آموزی و گارگاه های آموزشی سراسری سلول های بنیادی به عنوان دیگر خدمات علمی - پژوهشی این پژوهش سرا به دانش آموزان و معلمان یاد کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در این پژوهش سرا برای دانش آموزان اردوهای علمی - پژوهشی ، کارگاه های آموزشی 10 تا 12 جلسه ای از جمله در زمینه علوم نوین، سلول های بنیادی، نانو،انرژی هسته ای، علوم اعصاب ، علوم انسانی و دریایی در البرز برگزار می شود.
ساکی تصریح کرد: سال گذشته از بین 40 اثر برگزیده کشوری جشنواره ملی سلول های بنیادی، 14 اثر برتر مربوط به دانش آموزان البرزی بود.
وی با بیان اینکه پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا از سال 85 در البرز راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: در ابن پژوهش سرا مسئولیت آموزش دانش آموزان را اساتید دانشگاه های تهران، صنعتی شریف و خوارزمی البرز بر عهده دارند.
وی تاکید کرد: سال تحصیلی گذشته پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا البرز کارنامه موفقی در زمینه آموزش و هدایت دانش آموزان و معلمان به سوی علوم نوین داشت که از آن جمله می توان به برگزاری کارگاه های آموزشی سه روزه سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی و شرکت در نمایشگاه کشوری سلول های بنیادی در تهران اشاره کرد.
استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما