شناسهٔ خبر: 22559343 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چند پلاک خودرو در ایران وجود دارد؟/ چنددرصد آنها پلاک تهران است؟

جامعه > پلیس - همشهری نوشت: آمارهایی که راهنمایی و رانندگی درباره خودروهای تولید شده، منتشر کرده نشان می‌دهد در کل کشور ۲۰ میلیون خودرو شماره‌گذاری شده است که یک پنجم آن معادل 4میلیون خودرو، سهم شهر تهران است.

صاحب‌خبر -

 همچنين تعداد موتورسيكلت‌هايي كه در شهر تهران وجود دارد، 3ميليون است و اين در حالي است كه وسعت كل معابر تهران ۲۹۱۱ كيلومتر است كه نسبت به‌خودروها بسيار كمتر است يعني تعداد خودروها ۸ برابر ظرفيت معابر است.

برابر اطلاعات اعلامي مركز مطالعات ترافيك شهرداري تهران، هر روز 1033خودروي جديد و به‌عبارتي در هر ساعت از شبانه روز، 43دستگاه خودرو جديد وارد معابر تهران مي‌شود. اين درحالي است كه روند خروج خودروهاي فرسوده آنقدر كم است كه هيچ‌گاه اعلام نمي‌شود و هيچ‌يك از نهادهاي دست‌اندركار خروج خودروهاي فرسوده، عدد مؤثري از خروج فرسوده‌هاي تهران اعلام نكرده و نمي‌كنند. از سويي هر خودرو براي عبور و مرور به حداقل 25مترمربع فضاي حركتي نياز دارد و اين يعني روزانه بايد 25هزار مترمربع به وسعت معابر تهران افزوده شود كه چنين چيزي غيرممكن است و بدين‌ترتيب گره ترافيك هر روزه در معابر محدود تهران كورتر از ديروز مي‌شود.

 

17302

 

برچسب‌ها:

نظر شما