شناسهٔ خبر: 22558756 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

طی پیام توئیتری؛

سعد الحریری: در مسیر فرودگاه برای ترک ریاض هستم

نخست وزیر مستعفی لبنان بامداد شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که هم اکنون در مسیر فرودگاه برای ترک ریاض است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «سعد الحریری» بامداد شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که هم اکنون در مسیر فرودگاه است.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر لبنان در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که برای ترک ریاض در مسیر فرودگاه به سر می برد.

وی گفت: گفتن اینکه من در عربستان بازداشت شده‌ ام و اجازه خروج از این کشور را ندارم دروغ است و من در راه فرودگاه [برای رفتن به پاریس ] هستم.

گفتنی است که ریاست جمهوری لبنان پیش از این اعلام کرده بود که سعد الحریری نخست وزیر مستعفی این کشور روز شنبه ۲۷ آبان به همراه خانواده اش در فرانسه خواهد بود و پس از آن به بیروت می آید.

بنا بر اعلام ریاست جمهوری لبنان، حریری پیش از بازگشت به بیروت چند روز در فرانسه می ماند و سپس درباره استعفا تصمیم می گیرد.

پس از دیدار «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، لودریان اعلام کرد الحریری (که دارای تابعیت فرانسوی است) دعوت فرانسه برای سفر به این کشور را پذیرفته است. 

«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان که چندی پیش به عربستان سعودی سفر کرده بود، به ناگاه اعلام کرد که از سِمت خود استعفا می دهد؛ اقدامی که با عدم بازگشت وی به کشورش ابهامات زیادی را درباره ماهیت این کناره گیری در محافل سیاسی و بین المللی ایجاد کرده است.

نظر شما