شناسهٔ خبر: 22558731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم گزارش می‌دهد

استان یزد سراپا شور ایثار/ ارسال کمک‌های پیاپی مردم یزد به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه

R41376/P1361/S6,76/CT11

مردم دارالعباده از ساعات ابتدایی اعلام وقوع زلزله همگام با دیگر استان‌ها به زلزله‌زدگان غرب کشور کمک رسانی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، از زمان اعلام زلزله هفت و 3 دهم ریشتری منطقه غرب کشور و کشته شدن تعداد بسیاری از هم‌وطنانمان سبب موج گسترده‌ای از غم و اندوه در سراسر کشور شد.

این غم و اندوه به‌گونه‌ای بود که در همان ابتدای اعلام زمان زلزله و آمار کشته ‌شدگان، تصاویر مختلفی از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید و عده‌ای نیز طبق معمول، به سودجویی از این تصاویر کردند و برخی نیز این حادثه را دستمایه تسویه حساب‌های خود قرار دادند.

با اعلام درخواست کمک، اقشار مختلف مردم اعم از هنرمندان، روحانیون، ورزشکاران و چهره‌های سیاسی و دیگر اقشار به اندازه بضاعتی که داشتند به کمک هموطنان زلزله زده شتافتند و حتی بسیاری از چهره‌های مطرح کشور آستین همت را بالا زده و خود برای کمک به مناطق زلزله زده رفتند و به‌صورت مستقیم به مردم کمک رسانی کردند.

مردم و مسئولان استان یزد نیز به همراه دیگر استان‌ها آمادگی خود را برای مردم زلزله زده مناطق غرب کشور اعلام کردند و از هر گونه کمکی که از دستشان برآمد کوتاهی نکردند و در همان ساعات ابتدایی اعلام کمک رسانی، پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی در سراسر استان یزد دایر شد.

اعلام آمادگی 30 درصد نیروهای اورژانس یزد برای اعزام به کرمانشاه

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی یزد از اعزام 19 تکنسین، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه آمبولانس استان از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله به مناطق غرب کشور خبر داد و اظهار داشت: با اعلام این حادثه به مرکز EOC تکنسین‌های اورژانس استان یزد که در حال بازگشت از مأموریت اربعین حسینی بودند را به غرب کشور اعزام کردیم که همچنان نیز در حال کمک رسانی به هم‌وطنانمان هستند.

احمد دهقان با اشاره به اینکه 30 درصد از نیروهای اورژانس استان یزد جهت اعزام داوطلبانه به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعلام آمادگی کردند، گفت: هماهنگی جهت اعزام این نیروها در دستور کار اورژانس یزد قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلاتی که برای زلزله‌زدگان پس از حادثه بوجود می‌آید برنامه‌ریزی‌هایی در جهت اعزام سه پزشک متخصص جراح، ارتوپد و طب اورژانس به مناطق زلزله زده صورت گرفته است.

ارسال کامیون‌های حاوی کمک‌های مردمی یزد به مناطق زلزله‌زده

هادی هادی نسب، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد نیز با بیان اینکه در روزهای ابتدایی وقوع زلزله 10 تن آب بسته بندی و 10 تن نان که از نانوایی‌های استان تهیه شده به کرمانشاه ارسال شد، گفت: همچنین درصدد هستیم تا کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نوع‌دوست استان یزد را نیز به مناطق غرب کشور اعزام کنیم.

عباس احد پور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به این که در روزهای گذشته کمک‌هایی به وزن 70 تن به مناطق زلزله اعزام شده است، تصریح کرد: این کمک‌ها شامل چادر، پتو، مواد خوراکی، نان خشک، آب‌معدنی و موکت بوده است که از پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر استان به این مناطق اعزام شد.

وی ادامه داد: کمک‌های مردم خیر استان یزد همچنان ادامه داد و قصد داریم در همین روزها، کمک‌های دیگر را نیز به این مناطق اعزام کنیم.

4 آذر پایان جمع‌آوری کمک‌های مردمی

احد پور چهارم آذرماه را زمان اتمام جمع‌آوری کمک‌های مردمی عنوان کرد و افزود: تعداد زیادی تخته پتو، 6 میلیون آب‌معدنی و چهار هزار و 800 قوطی کنسرو توسط سه خیر استان به زلزله‌زدگان اهدا شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد خاطر نشان کرد: مساجد جوادالائمه در چهار راه معلم، جامع رحمت‌آباد و ابوالفضل آب شور پایگاه داوطلبی جمعیت هلال احمر آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.

وی ادامه داد: مردم کمک‌های غیرنقدی خود را به ویژه در زمینه پتوی سالم و تمیز، لوازم گرمایشی، چادر برای اسکان را به پایگاه‌های هلال احمر تحویل دهند تا بتوانیم برای اعزام این کمک‌ها بهتر برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما