شناسهٔ خبر: 22558613 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

روزنه

صاحب‌خبر -

عیادت نماینده مقام معظم رهبری از مصدومان زلزله کرمانشاه
ایلنا: حجت‌الاسلام تقوی به نمایندگی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح روز گذشته با حضور در سه بیمارستان امام‌خمینی، سینا و فیروزگر تهران، ضمن عیادت از مصدومان حادثه زلزله‌ کرمانشاه، برای آنان آرزوی سلامتی و شفای عاجل کرد و از زحمات شبانه‌روزی کادر درمانی و پرستاران قدردانی کرد. همچنین سردار وحید حقانیان، نماینده دفتر مقام معظم رهبری، روز پنجشنبه هفته گذشته در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه حاضر شد. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، نیز اعلام کرد: شکر به درگاه خداوند که ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و سایر نیروهای مسلح توانستند در اجرای فرمان فرمانده معظم کل قوا همه امکانات و توان خود را برای یاری‌رساندن به صحنه بیاورند. موسوی ادامه داد: ارتش همواره دلاورمردی، پشتیبانی، حمایت و ایثارگری مردم پهلوان این خطه در دوران دفاع مقدس و پس از آن را در خاطر دارد و از صمیم قلب و عمق وجود تا آخرین لحظه کنار این مردم صبور و بزرگوار خواهد ماند. موسوی اضافه کرد: نیروی زمینی در روز اول همه زیرآوارماندگان شهر سرپل ذهاب را خارج کرده و مصدومان را در کمترین زمان ممکن به اورژانس پادگان ابوذر و بی‌درنگ به بیمارستان ۵۲۰ کرمانشاه منتقل کرد و از آنجا با هواپیماهای نیروی هوایی به بیمارستان بعثت تهران رساند.

ظریف:
دولت سعودی چشم خود را بر واقعیات تاریخی بسته است

خانه ملت: وزیر امور خارجه گفت: دولت سعودی بدون توجه به واقعیات تاریخی، اقدامات خصمانه و جاهلانه‌ای را انجام می‌دهد. محمدجواد ظریف درباره سیاست‌های پرتنش بن‌سلمان، ولیعهد عربستان و احتمال درگیری بین ایران و عربستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های عاقلانه خود را دنبال کرده و سیاست ما درگیری در منطقه نیست؛ بلکه ما کمک به صلح و ثبات در منطقه را در دستور کار قرار داده‌ایم. ظریف متذکر شد: دولت سعودی و افرادی که در آنجا بدون توجه به واقعیات تاریخی اقدامات خصمانه و جاهلانه‌ای را انجام می‌دهند، تاکنون فقط به منافع دولت سعودی ضرر زده‌اند. وزیر امور خارجه با بیان اینکه سیاست‌های عربستان در یمن، سوریه، عراق و لبنان باعث تهدید منافع این کشور شده است، گفت: مردم منطقه نیز از این سیاست‌ها بسیار صدمه دیده‌اند و نیاز است که این روند متوقف شود. از طرف دیگر، این سیاست‌ها تاکنون هیچ منفعتی برای خود آنها نیز نداشته است.

غرویان توصیه کرد:
اصلاح‌طلبان وارد مذاکره با علما و مراجع شوند

خبر‌آنلاین: محسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید از اهرم مذاکره با علما و مراجع استفاده کنند، گفت: البته علما نظرات مختلفی در قبال اصلاح‌طلبان دارند؛ بعضی‌ها گرایش‌های افراطی دارند، برخی تفریطی هستند و برخی هم از دسته اعتدالیون هستند. اصلاح‌طلبان باید با علمایی ارتباط خود را بیشتر کنند که تفکرات روشنفکرانه دینی داشته و آینده‌‌نگر هستند؛ به علم و دانش توجه زیادی دارند و دیدگاهشان این است که کشور باید براساس علم و دانش اداره شود. او افزود: اصلاح‌طلبان باید این نکات را درنظر بگیرند و با علما پیوند خود را قوی‌تر کنند. در بین علما، فضلا، طلاب و اساتید هستند کسانی‌که با اصلاح‌طلبان و اعتدالیون می‌توانند دور یک میز بنشینند و این ارتباط را بین عقل و علم و دین برقرار کنند. غرویان ادامه داد: البته باید اهلش را پیدا کرد و کسانی‌که می‌خواهند این ارتباط را برقرار کنند باید خیلی ظرافت به خرج دهند تا گفت‌وگوها باعث تنش نشود؛ یعنی باید کسانی پرچم‌دار این مذاکره باشند که زبان روحانیون و حوزه را بلد باشند، زبان حوزه را درست بفهمد، مسائلی را مطرح نکنند که باعث تنش شود؛ مسائلی را بیان کنند و ورود و خروج‌شان در مباحث به گونه‌ای باشد که بتوانند ارتباط مورد نظر را برقرار كنند. چون این موضوع ظرافت و ادبیات خاصی را لازم دارد.

این هفته در مجلس صورت می‌گیرد
رسیدگی به سؤال محمود صادقی از  وزیر کشور

ایسنا: مجلس شورای اسلامی این هفته جلسه علنی تشکیل خواهد داد. بر اساس دستور کار این هفته مجلس، سؤال محمود صادقی، نماینده تهران و 15 نفر از نمایندگان مجلس از وزیر کشور، در جلسه علنی مجلس رسیدگی می‌شود. همچنین نمایندگان انتخاب دو نفر از نمایندگان مردم استان در مجلس به انتخاب مجمع نمایندگان استان به‌عنوان ناظر در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان‌ها و انتخاب دو نفر از نمایندگان استان با رأی مجلس به‌عنوان ناظر در شورای معادن استان‌ها را  در دستور کار خود دارند. 

نظر شما