شناسهٔ خبر: 22558423 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امکان کاهش خرید نفت از ایران وجود دارد

رئیس جمهور آمریکا: به این نتیجه رسیده ام که عرضه کافی نفت از طرف کشورهای دیگر نسبت به ایران وجود دارد و این موضوع اجازه لازم را برای کاهش خرید نفت و محصولات مرتبط با آن از ایران می دهد.

صاحب‌خبر -

امکان کاهش خرید نفت از ایران وجود داردبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، در این بیانیه آمده است: با توجه به اختیاراتی که قانون اساسی به من در مقام ریاست جمهوری آمریکا داده است پس از بررسی گزارشهایی که از طرف نهاد اطلاعاتی دولت در بخش انرژی به کنگره در دوازدهم ماه سپتامبر ارائه شده است و همچنین پس از ارزیابی فاکتورهای مرتبط با اقتصاد جهانی، بررسی شرایط در رابطه با افزایش تولید نفت از طرف برخی از کشورهای خاص و همچنین ظرفیت تولید ناخالص نفت و در دسترس بودن ذخایر راهبردی؛ من به این نتیجه رسیده ام که عرضه کافی نفت و محصولات مرتبط به آن از طرف کشورهای دیگر نسبت به ایران وجود دارد و این موضوع اجازه لازم را برای کاهش خرید نفت و محصولات مرتبط با آن از ایران می دهد.
من به بررسی این موضوع از نزدیک ادامه می دهم. وزیر خارجه این اجازه را دارد که این تصمیم را در روزنامه رسمی دولت منتشر کند.

نظر شما