شناسهٔ خبر: 22558366 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

فرماندار ساوه:

خط تولید اتوبوس سال آینده در ساوه آغاز به کار می کند

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه از فعالیت مجدد خط تولید اتوبوس تحت برند ولوو در ساوه خبر داد و گفت: این اتوبوس ها قرار است مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید شود

صاحب‌خبر -

محمد بهاروند در حاشیه بازدید از روند تکمیل خط تولید اتوبوس در کارخانه رانیران واقع در جاده ساوه-سلفچکان گفت: این شرکت از سال 92 بخاطر تحریم ها غیرفعال شد و در آن زمان به کمترین سطح تولید خود یعنی روزانه یک دستگاه تنزل یافت در حالی که پیش از اعمال تحریم های ظالمانه بر صنعت کشور، این کارخانه توان تولید روزانه چهار دستگاه اتوبوس داشت.

به گفته معاون استاندار مرکزی، با توافقی که با شرکت ولوو سوئد انجام شده، قرار است از سال آینده این کارخانه با ظرفیت کامل تولید و بهره گیری از 200 نفر اشتغال، فعالیت خود را آغاز کند.

بهاروند اظهار کرد: استانداردهای مورد نیاز برای این اتوبوس ها از نظر محیط زیست و ایمنی بررسی شده که تامین استانداردهای جهانی در مورد مصرف سوخت آنها نیز در دستور کار قرار دارد. بهاروند گفت: به جز موتور این اتوبوس ها که از کشور سوئد وارد می شود، سایر قطعات در ساوه تولید و مونتاژ می شود.

فرماندارساوه بر لزوم شتاب بخشی در ارائه خدمات اداری مرتبط به این شرکت از سوی دستگاه های خدمات رسان تاکید کرد و گفت: در صورت فعالیت مجدد این شرکت، شاهد افزایش اشتغال و تولید در صنعت خودرو سازی ساوه خواهیم بود.

شرکت رانیران تولیدکننده اتوبوس از سال 75 در ساوه مستقر شد و فعالیت های خود را در زمینی به مساحت 120 هزار مترمربع آغاز کرد.

نظر شما