شناسهٔ خبر: 22558100 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

دربی مالباخته‌ها در مترو پولیتانو

روزنامه اسپانیایی معروف مارکا در آستانه دربی مهم شهر مادرید بین رئال و اتلتیکو، این تیتر را انتخاب کرد: «دربی استیصال». دلیل انتخاب این واژه برای یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته دوازهم لالیگا بسیار منطقی است و شرایط این دو تیم پایتخت‌نشین اسپانیا موجب شده تا این کلمه به بهترین نحو گویای وضعیت آنها باشد.

صاحب‌خبر -

این اولین دربی بین این دو تیم در ورزشگاه تازه تاسیس واندا مترو پولیتانو است. آخرین باری که این دو تیم در ورزشگاه قدیمی اتلتیکو یعنی ویسنته کالدرون مقابل هم قرار گرفتند در جریان بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا بود که اتلتیکو از این مسابقات حذف شد. در پایان همان بازی یک بنر موزاییکی در بخش زیادی از ویسنته کالدرون به چشم می‌خورد که گرچه کوتاه بود، اما پیام مهمی داشت. پیامی با این مضمون: همه چیز تمام شد. چهار دوره حضور شاگردان سیمئونه در لیگ قهرمانان در آن بازی به اتمام رسید و در نقطه مقابل، شاگردان زیدان به سمت دوازدهمین قهرمانی در اروپا حرکت کردند.

حالا امشب و در 20 کیلومتری ویسنته کالدرون، شاگردان زیدان و سیمئونه در حالی در مترو پولیتانو به مصاف هم می‌روند که اوضاع‌شان نسبت به چند ماه پیش اصلا رو به راه نیست. در چند فصل گذشته هر زمانی که این دو تیم با یکدیگر رقابت داشتند، فاصله‌ امتیازی‌شان با بارسا از تعداد انگشت‌های یک دست بیشتر نمی‌شد و رقابت سختی با آبی اناری‌پوشان داشتند. اما حالا بارسای والورده با 31 امتیاز از 11 بازی به تنهایی در صدر قرار دارد و می‌بیند که دو تیم مادرید با 23 امتیاز در رده‌های سوم و چهار قرار گرفته‌اند. مشکل دیگر آنها این است که امسال تیم والنسیا دوباره احیا شده و حالا با 27 امتیاز نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده بارسلونا به حساب می‌‌آید.

اتلتیکو با هدایت سیمئونه، دوران درخشانی را پشت سر گذاشته و یک قهرمانی لالیگا، یک قهرمانی کوپا دل ری مقابل رئال و رسیدن به دو فینال لیگ قهرمانان از جمله این موفقیت‌هاست. این مربی آرژانتینی نسلی طلایی را در این باشگاه مادریدی به وجود آورد که بی شک تا سال‌ها در مورد آن بحث می‌شود. تنها نگرانی که خود سیمئونه چند سال پیش به آن اشاره داشت، سن و سال بازیکنان بود که نمی‌توان مقابل آن ایستاد. این بحث و مساله در این فصل نیز ادامه دارد. تغییر و نسل جدیدی که در خانه‌ای جدید به دنبال ساختن افتخاراتی تازه هستند. در این میان یکی از نگرانی‌های آنها رفتن بازیکنانی همچون گریزمان و کاراسکو است که زمزمه رفتن‌شان کم و بیش به گوش می‌رسد.

همزمان با دوره سیمئونه، زیدان نیز نسلی در رئال شکل داده که دو قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا تنها بخشی از آن است. با این اوصاف، ورزشگاه تازه تاسیس مترو پولیتانو می‌تواند نقطه عطفی برای هر یک از این دو تیم باشد. اولین دربی مادرید در این ورزشگاه می‌تواند تا سال‌ها در یاد طرفداران این دو باشگاه باشد. اتلتیکو در صورت کسب پیروزی در این بازی، گرچه راه سختی برای رسیدن به بارسا دارند، اما حداقل این مساله باعث خوشحالی‌شان می‌شود که مانع از موفقیت‌های بیشتر رئال می‌شوند. در طرف مقابل، رئالی‌ها نیز بخوبی می‌دانند در صورت عدم کسب امتیاز در این بازی، باید برای رسیدن به والورده و شاگردانش منتظر یک معجزه عجیب و غریب باشند.

نظر شما