شناسهٔ خبر: 22557803 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ویترین ایران

صاحب‌خبر -

بحران بیابان در 3 استان ایران
ایلنا| خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری گفت: خوزستان، کرمان و سیستان‌وبلوچستان سه استان است که بیشترین کانون بحرانی را دارد. ما اقدامات بیابان زدایی را در این سه استان بیش از همه پیگیری می‌کنیم. به گفته او، از نظر کنوانسیون بیابان‌زدایی تعریفی برای این بحران وجود دارد که می‌گوید سرزمین‌هایی که توان تولید بیولوژیکشان کاهش پیدا می‌کند، دچار پدیده بیابان‌زایی هستند. براساس این تعریف حدود 100‌میلیون هکتار از کشور ما تحت‌تأثیر بیابان‌زایی قرار دارد.

آغاز پرداخت وام اشتغال روستایی
مهر| سیدحمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آمادگی بانک‌ها و صندوق‌های عامل برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، شرایط و نحوه دریافت تسهیلات را اعلام کرد.او درباره زمان آغاز اجرای طرح پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و شرایط متقاضیان دریافت این تسیهلات گفت: همه متقاضیان دارای طرح‌های اشتغالزا در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰‌هزار نفر اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی، شرکت‌های خصوصی و تعاونی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

جراحی بزرگ نظام تعرفه‌ای برای ۵۵۴ قلم کالا
تسنیم| دولت در نظر دارد برای ۲۸۲ قلم کالا افزایش حقوق ورودی گمرکی و برای ۲۷۲ قلم کالا نیز ممنوعیت وارداتی در نظر بگیرد.به عنوان نمونه دولت در نظر دارد با هدف حمایت از تولید داخل مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برخی انواع تایر را از 32‌درصد به 40‌درصد افزایش دهد.

خودروهای تک ستاره بازار کدامند
ایلنا| براساس ارزشیابی کیفی انجام شده در مهرماه امسال .در کلاس قیمتی پایین‌تر از 250‌میلیون ریال نیز دو خودروی سایپا X131 و سایپا X132 شرکت سایپا و همچنین سایپا X131 پارس خودرو هرکدام تنها یک ستاره به دست آوردند. این خودروها در ارزشیابی شهریور ماه نیز یک ستاره‌ای بودند.در گروه خودروهای سبک 9 خودرو و در گروه خودروهای سنگین یک خودرو توانستند چهار ستاره کیفی به دست آورند. همچنین در بخش سواری خودروهای نیومزدا 3 شرکت بهمن موتور و گرند ویتارای شرکت ایران خودرو خراسان در سطح قیمتی بالاتر از یک‌هزار‌میلیون ریال با کسب چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروها را به دست آوردند.در سطح قیمتی 750‌میلیون تا یک‌هزار‌میلیون ریال نیز خودروهای هیوندا 20i کرمان موتور و کیاسراتوی شرکت سایپا موفق به دریافت چهار ستاره کیفی شدند. از سوی دیگر در کلاس قیمتی 500 تا 750‌میلیون ریال خودروی هیوندا 10i ساخت شرکت کرمان موتور چهار ستاره کیفی به دست آورد . در سطح قیمتی 250 تا 500‌میلیون ریالی خودروهای رنو ساندرو و پارس تندر پارس خودرو و خودروهای پژو 207 اتوماتیک و تندر 90 پلاس اتوماتیک ایران خودرو چهار ستاره کیفی دریافت کردند.

نظر شما