شناسهٔ خبر: 22557560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

سبک و سیره نبوی بهترین الگو برای حیات فردی و اجتماعی است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: سبک و سیره رسول گرامی اسلام بهترین و کامل‌ترین الگو نه‌تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام مردم دنیا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در مراسمی که به مناسبت سالگرد رحلت نبی مکرم اسلام در بجنورد برگزار شد، با اشاره به سیره معاشرتی رسول اکرم، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم از سبک و سیره نبی مکرم اسلام الگوبرداری کنیم.

وی اضافه کرد: امام صادق درباره سیره معاشرتی پیامبر می‌فرماید: «و کان رسول‌الله یسلم علی النساء و یرُدَنَ علیه، السلام»؛ پیامبر رحمت به تمام بانوان سلام می‌کردند و آن‌ها جواب سلامش را می‌دادند، بارها به اصحابش می‌فرمود: بهترین شما کسانی هستند که با زنانشان خوب‌تر باشند «و انا خیرکم لنسائی» من با همسرانم از شما بهترم.

حجت‌الاسلام قدیمی ادامه داد: برخی می‌گویند: حضرت محمد (ص) زنان بسیاری گرفته و حرم‌سرا ساخته بود؛ در صورتی که در سن بیست‌وپنج سالگی با خدیجه چهل‌ساله ازدواج کرد و مادامی که او زنده بود همسری انتخاب نکرد، تنها در اواخر عمرش بود که با تعدادی از زنان شوهرمرده یا مطلقه ازدواج کرد آن هم برای پیشبرد اسلام و یا سرپرستی خانواده‌هایی که شوهر ازدست‌داده بودند.

وی افزود: تنها تهمتی که نمی‌توانند به حضرت محمد (ص) و اسلام وارد سازند مسئله تبعیض نژادی است؛ چراکه می‌دانند شعار اسلامی حضرت محمد این بود: «لا فضل لعربی علی العجمی و لا للابیض علی الاسود الا باالتقوا»، هیچ فضیلتی نژاد عرب بر عجم و سفیدپوست بر سیاه‌پوست برتری ندارد مگر به تقوا و علم و فضیلت.

حجت‌الاسلام قدیمی خاطرنشان کرد: رسول اکرم بلال حبشی را به‌عنوان عضو شورای عالی انقلاب و سخنگوی خود انتخاب کرد و چهارده قرن پیش خط بطلان بر نژادپرستی کشید.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: نلسون ماندلاها از چنین فضاسازی‌ها و زمینه‌ها استفاده کرده و با آپارتاید و تبعیضات نژادی و ظلم و ستم به سیاه‌پوستان مبارزه کرده و پیروز شدند.

وی ادامه داد: اگر نلسون ماندلا در راه آرمان انسانی خود 27 سال به زندان افتاد و سپس دشمنان خود را عفو کرد برای دنیای مادی شگفت‌آور است؛ ولی رسول اسلام در همان مکه زندانی بود و دو سال در شعب ابوطالب آواره و تمام بنی‌هاشمیان در بایکوت کامل قرار داشتند و از گرسنگی و پریشانی می‌گریستند؛ ولی وقتی بر قریش و سپاه شرک پیروز شد نه‌تنها از سران قریش انتقام نگرفت و آنان را زندانی نساخت بلکه خانه ابوسفیان و سایر سران قریش را محل امن برای فراری‌های قاتل قرار داد.

حجت‌الاسلام قدیمی افزود: این در حالی است که آن‌ها بارها لشکرکشی کرده و بسیاری از مسلمانان را کشته بودند و جنگ‌هایی بر ضد مسلمین پس از مهاجرت به مدینه برپا ساختند./9314/پ202/ب2

نظر شما