شناسهٔ خبر: 22557544 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مقامات سعودی مراقب اظهارات خود در برابر جمهوری اسلامی باشند

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نفرت و ننگ جهانیان بر آل سعود کثیف و جنایت کار باد که جنایت های یمن، سوریه و عراق را به بار آوردند، گفت: این افراد جنایت کار که خود را خادم الحرمین می دانند دست به جنایت های گسترده ای در کشورهای اسلامی منطقه زده اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از رسا، آیت‌الله نورالله طبرسی در نماز جمعه این هفته مرکز مازندران با تسلیت فرا رسیدن رحلت پیامبر گرامی اسلام  و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: وجود پیامبر گرامی اسلام اسوه حسنه است که سیره نبوی انسان را در مسیر نورانی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به این که هر کس پناه به شجره طیبه نبوت ببرد در برابر همه طوفان های سهمگین و وسوسه های شیطانی در امان خواهد بود، بیان داشت: انسانی که در این مسیر گرانقدر قرار گیرد هیچ گاه به انحراف نخواهد رفت.

امام جمعه ساری با تاکید بر این که در اوج قله سیره نبوی اهل بیت معصومین(ع) هستند، ادامه داد: امام علی(ع) قدم به قدم پیامبر گرامی اسلام حرکت می کرد تا حدی که در جریان مباهله قرآن کریم از این امام همام به عنوان نفس پیامبر یاد می کند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که ائمه اطهار(ع) از سنت و سیره نبوی بهره ارزنده ای گرفتند، گفت: امام حسین(ع) برای اصلاح امت حضرت محمد(ص) گام برداشت تا سیره و سنت نبوی را در جامعه احیا کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که فرهنگ عاشورایی در تداوم سنت و سیره نبوی است، بیان داشت: امام حسین(ع) تجلی گاه سیره و سنت نبوی در همه عرصه های وجودی انسان است.

وی با بیان این که ترویج سیره نبوی نیاز اساسی جوامع اسلامی است، بیان داشت: دنیا چیزی ندارد از خود ارائه دهد که گرفتار آدم کشی و ظلم می شود، اما ما باید از این داشته های ارزنده به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام محور وحدت مسلمانان است، بیان داشت: دنیای غرب و شرق باید بداند ما امت چنین پیامبری هستیم که اسوه و الگویی حسنه برای همگان است.

وی با تاکید بر این که سیره حضرت محمد(ص) زیباترین الگو در سراسر جهان است، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در ابعاد مختلف زندگی برتر بوده که باید سیره نورانی ایشان را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

امام جمعه ساری با بیان این که ترویج سیره نبوی نیاز اساسی جوامع اسلامی است، بیان داشت: دنیا چیزی ندارد از خود ارائه دهد که گرفتار آدم کشی و ظلم می شود، اما ما باید از این داشته های ارزنده به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه زلزله غرب کشور اشاره کرد و گفت: حکومت باید در فقر و غنا و بیکاری و بیماری و در بحران ها و در جنگ و صلح باید برای مردم باشد به همین دلیل مسؤولان باید در کنار مردم و با مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که مقام معظم رهبری در پی حادثه زلزله غرب کشور دستور رسیدگی سریع  به حادثه دیدگان را به مسؤولان دادند، گفت: حضور ارزشمند مردم در کنار مسؤولان نشان از در صحنه مردم این مردم است.

وی با بیان این که روحیه همدلی و نوع دوستی مردم واقعاً قابل تحسین است، تصریح کرد: مردم نوع دوست کشورمان از همان ابتدا با حضور در صحنه و جمع آوری کمک به وظیفه خود به همنوعان خود در کنار دولت عمل کردند.

امام جمعه ساری همچنین با بیان این که در این زمان عده ای سوء استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: دولت و مسؤولان باید مراقب باشد و با این اقدامات که حیف و میل اموال مردم و دولت است برخورد کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به برخی اظهارنظرها در خصوص سیاسی کردن مسأله زلزله از سوی برخی افراد در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وقت بیان این گونه مسائل نیست بلکه همه باید از همه ظرفیت ها برای کمک به مردم استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اسف بار مردم یمن، سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی منطقه اشاره کرد و با بیان این که عامل همه این بحران ها آل سعود جنایت کار است، خاطرنشان کرد: مقامات آل سعود باید بدانند که نباید با دم شیر بازی کنند، جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که آنها بخواهند در برابر آن تحرکی داشته باشند.

وی با تأکید براین که مقامات عربستان به ویژه ولیعهد تازه به دوران رسیده آل سعود باید مراقب اظهار نظرات خود در برابر جمهوری اسلامی باشند، تصریح کرد: صدام با آن همه امکانات و حمایت های بین المللی نتوانست هیچ غلطی در برابر ملت ایران بکند و شما هم هیچ غلطی نمی توانید بکنید.

آیت الله طبرسی با بیان این که نفرت و ننگ جهانیان بر آل سعود کثیف و جنایت کار باد که جنایت های یمن، سوریه و عراق را به بار آوردند، تصریح کرد: این افراد جنایت کار که خود را خادم الحرمین می دانند این گونه دست به جنایت های گسترده ای در کشورهای اسلامی منطقه زده اند.

نظر شما