شناسهٔ خبر: 22557491 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

افزایش ۱۵درصدی قیمت برای همه نان‌ها و در سراسر کشور نیست

صاحب‌خبر -
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: افزایش ۱۵درصدی قیمت نان برای همه نان‌ها و در سراسر کشور نیست.
به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، یزدان سیف در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: بر اساس مصوبه صورت گرفته، تشخیص افزایش قیمت نان در هر استان به عهده استانداران گذاشته شده است. وی با رد بی کیفیت بودن آرد تولیدی در کشور گفت: نهادهای نظارتی بر روند تولید آرد نظارت دارند و بر این اساس آرد بی کیفیت نباید وجود داشته باشد. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: ۴۲درصد از گندم تولیدی در کشور درجه یک، ۲۶درصد درجه دو و ۳۴درصد درجه سه است.
در ادامه رئیس اتحادیه صنف نانوایان تهران گفت: از سال ۹۳ تاکنون افزایش قیمت نان نداشته ایم در حالی که هزینه‌های نانوایی‌ها افزایش یافته است و بیشتر نانوایان به این وضع اعتراض دارند.
قاسم زراعتکار افزود: ۳۵درصد گندم تولید در داخل درجه یک، ۳۵درصد دیگر درجه دو و ۳۰درصد هم درجه سه است.وی با اشاره به فعالیت ۸۵هزار نانوایی در سراسر کشور افزود: یک درصد سرمایه گذاری که در سال‌های گذشته بر روی نان صنعتی صورت گرفت در خصوص نان سنتی نبوده است.
رئیس اتحادیه صنف نانوایان تهران با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا قیمت نان صنعتی سه برابر نان سنتی نیست، افزود: کارخانه‌های تولید آرد در هر گونی از یک تا پنج کیلو کمتر آرد به نانوایان تحویل می دهند.وی گفت: افزایش ۱۵درصدی قیمت نان تنها مسکنی برای زنده نگه داشتن نانواهاست و مشکلات نانوایان را حل نمی کند.
زراعتکار افزود: ۳۷درصد نانوایی‌های کشور لواشی، ۲۸درصد بربری، ۲۴درصد تافتون و تنها ۹درصد نانوایی‌ها سنگکی هستند.
براساس این گزارش عضو هیأت مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان هم در این برنامه گفت: بیشترین شکایات مردم درباره کم فروشی و کیفیت نان و فروش اجباری نان کنجدی است. محمد محمدی افزود: نانوایان علت این موارد را افزایش هزینه‌ها اعلام می کنند در حالی که این وضعیت به مصرف کننده آسیب می زند.
وی با اظهار اینکه اگر این مشکلات سه گانه با افزایش قیمت نان حل نشود باز هم مصرف کننده است که آسیب بیشتر می بیند، افزود: در صورت افزایش قیمت نان بدون حل مشکلات ناشی از عرضه نان، نارضایتی مردم افزایش می یابد. همچنین سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: کیفیت و بهداشت پخت نان در چند سال گذشته بهبود نیافته است و اسراف نان هم وجود دارد. رحیم زارع افزود: در صورت افزایش قیمت نان بدون توجه به این مشکلات تا ۸۰درصد مصرف کننده ضرر خواهد کرد .

برچسب‌ها:

نظر شما