شناسهٔ خبر: 22556578 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    قاچاق دام
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان بوئین‌زهرا از کشف 150 راس دام فاقد مجوز حمل در بازرسی از دو دستگاه کامیون «بنز» خبر داد.
سرهنگ «حسین علیان‌نژادی» گفت: ماموران انتظامی حین کنترل محورهای مواصلاتی در محور «دانسفهان- بوئین‌زهرا» به دو دستگاه خودرو کامیون «بنز» حامل بار دام مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از کامیون‌ها، تعداد 150 راس گوسفند بدون پروانه بهداشتی و مجوز حمل کشف کردند، گفت: دام مکشوفه از استان آذربایجان غربی به مقصد اصفهان بارگیری شده بود.
وی گفت: ارزش دام‌های مکشوفه بنا به نظر کارشناسان، یک میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد شده است.
دستگیری مامور قلابی
تبریز- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس تبریز گفت: مامور قلابی آگاهی تبریز، توسط مامورین واقعی شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ فرهنگ نوروزی، افزود: پلیس کلانتری 13 با سوءظن به خودروی سمند آن را متوقف و توقیف کرد.
وی اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو لباس کار نظامی آرمدار پلیس، کلت کمری قلابی و باتوم کشف شد.
وی ادامه داد: کلاهبردار با جعل عنوان پلیس اقدام به اخاذی از مردم می‌کرد.
اردبیل لرزید
اردبیل- خبرنگار کیهان: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5/4 ریشتر در ساعت 23 و 17 دقیقه و 59 ثانیه در عمق 10 کیلومتری زمین اردبیل را لرزاند.
اکبر صمدی، فرماندار پارس‌آباد مغان گفت: خسارت زلزله به تاسیسات زیربنایی و نیز منازل مسکونی و تجاری به صورت ترک‌خوردگی بوده است.
وی اضافه کرد: تنها آسیب‌دیدگان این حادثه پنج ‌نفر بودند که آن هم به خاطر خروج از منزل دچار آسیب شده بودند که به صورت سرپایی مداوا شدند.
کشف 27 قطعه پرنده تاکسیدرمی
ساری- خبرنگار کیهان: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بابلسر، موفق شدند از منزل یک شکارچی متخلف 27 قطعه پرنده وحشی تاکسیدرمی و یک قبضه سلاح شکاری مجاز را کشف و ضبط نمایند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل تعداد 15 رشته دام هوایی و محیط‌بانی شاهکو محلی حیات وحش میانکاله 5 رشته هوایی جمع‌آوری شد. همچنین یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ که در فنس سیمی در بلده نور گرفتار شده بود، بدون هیچ آسیبی، آزاد و در زیستگاه خود رهاسازی شد.
نجات 3 اعدامی
ارومیه- ایرنا: مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی گفت: سه نفر محکوم به قصاص نفس که به خاطر قتل 2 نفر سال‌ها در زندان بودند، با رضایت اولیای دم در پای چوبه‌دار از مجازات رهایی یافتند.
میرعلی اکبر بنی‌هاشمی افزود: این امر با میانجیگری دادستانی، قاضی پرونده و تلاش اکیپ اخذ رضایت زندان مرکزی ارومیه در کسب رضایت از خانواده مقتول به سرانجام رسیده است.
وی اضافه کرد: خانواده 2 نفر مقتول نیز با تاسی از سیره نبوی(ص) و ائمه‌اطهار(ع) رضایت خود را اعلام و از قصاص نفس قاتل گذشتند.
وی اظهار کرد:‌2 نفر از این افراد، زن و شوهری بودند که به خاطر قتل فردی پس از هشت سال تحمل حبس به اعدام محکوم شده و قرار بود، روز دوشنبه به دار مجازات آویخته شوند.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی ادامه داد: یک نفر دیگر نیز به خاطر قتل یکی از هموطنان در 6 سال گذشته در زندان بود. بنی‌هاشمی افزود: اجرای حکم هر سه نفر در آستانه انجام قرار داشت که اولیای دم رضایت خود را از این افراد اعلام کردند.
نجات جان 3 صیاد
زاهدان- خبرنگار کیهان: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از نجات جان 3 صیاد توسط مرکز جست‌وجو و نجات دریایی بندر چابهار در دریای عمان خبر داد.
سیدحسن ابراهیمی گفت: مرکز جست‌وجو و نجات دریایی بندر چابهار 3 سرنشین یک قایق صیادی که به علت مشکل موتوری در هوای نامساعد در فاصله 10 مایلی از بندر چابهار گرفتار شده بودند را پس از چندین ساعت سرگردانی در دریا نجات داد.
وی تاکید کرد: نجات یافتگان در صحت کامل به سر می‌برند.
محموله قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده دریابانی استان هرمزگان از کشف دو محموله بزرگ قاچاق به ارزش بیش از 22 میلیارد و 56 میلیون و 440 هزار ریال در آب‌های استان خبر داد.
سرهنگ «علی‌اصغر خرم‌روی» اظهار داشت: ماموران پاسگاه مرزی دریایی بندر خمیر پایگاه دریابانی بندرعباس پس از کسب خبری مبنی بر تخلیه محموله قاچاق از یک فروند لنج تجاری به داخل یک دستگاه کامیون، پس از گشت‌زنی در محل، شناور مورد نظر را که فاقد علایم دریانوردی و در حال تخلیه کالای قاچاق توسط جرثقیل به داخل یک دستگاه کامیون بود را مشاهده که بلافاصله آنها را توقیف کردند.
فرمانده دریابانی استان هرمزگان افزود: در بازرسی از شناور و خودروهای توقیفی، انواع کالای قاچاق شامل لوازم ماشین سنگین، روغن موتورهای دریایی، انواع ادویه‌جات، انواع مانیتور خودرو، موتور برق و هزاران قلم کالای قاچاق دیگر، کشف شد.
این مقام انتظامی ادامه داد:‌ همچنین دریابان پاسگاه مرزی ساحلی کوهستک شهرستان سیریک در یک عملیات دیگر با ناکام کردن قاچاقچیان و توقیف یک فروند لنج تجاری، مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق شامل برنج، پاکت آبمیوه، چای، لامپ، پتو، سوپ، شربت و... کشف شد و همچنین دو فروند شناور، دو دستگاه خودرو و 8 نفر متهم توقیف شدند.
نجات از چوبه دار
کرج- ایرنا: سرپرست زندان رجایی‌شهر گفت که با گذشت اولیای دم، جوانی که به جرم قتل عمد به قصاص محکوم شده بود، از مجازات اعدام رهایی و حیات دوباره یافت.غلامرضا ضیایی افزود: با گذشت اولیای دم حکم قصاص ساقط شده و مجازات تعزیری حبس برای مجرم درنظر گرفته شده است.
دستگیری سارق خودرو
کرج- مهر: رئیس پلیس آگاهی استان از کشف 6 دستگاه خودروی سرقتی و سه فقره سرقت داخل خودرو از سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار در کرج خبر داد.
سرهنگ جواد صفایی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های فنی انجام شده به سه فقره سرقت داخل خودرو نیز در کرج اعتراف کرد که با تلاش ماموران، شاکیان شناسایی و اموال سرقت شده آنان اعم از کارت و مدارک خودرو، انواع کارت عابربانک و پخش و باند و لوازم خودرو به آنها تحویل شد.
وی گفت: شیوه و شگرد متهم به این صورت بود که متهم طعمه‌هایش را از میان پرایدهای مدل پایین انتخاب و با استفاده از سوئیچ خودرو خودش در آنها را باز و اقدام به سرقت می‌کرد.
کلاهبرداری با چک جعلی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان قائمشهر از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای تحت تعقیب مراجع قضایی تهران قبل از اقدام به کلاهبرداری در قائم‌شهر خبر داد.
سرهنگ «محمدولی مرادی» گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با ارائه چک جعلی قصد خرید تجهیزات گرمایشی از یکی از شهروندان را دارد موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم‌شهر، افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با بررسی‌های همه‌جانبه دریافتند، ارائه‌کننده این چک که دارای سابقه کلاهبرداری در تهران است با تبانی و همکاری یک کلاهبردار حرفه‌ای در قائم‌شهر قصد خرید تجهیزات گرمایشی در این شهرستان را داشته است.
وی خاطرنشان کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متهمان را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه این افراد را دستگیر که در بازرسی از آنان دو فقره چک سفید امضا جعلی کشف کردند.

نظر شما