شناسهٔ خبر: 22554805 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته اخبار اقتصادی در روز جمعه

"وعده‌های وزیر نیرو برای سرمایه‌گذاران داخلی"، "بازار آپارتمان‌های ۷۰ متری پایتخت"، "آخرین وضعیت گازرسانی به مناطق زلزله زده"، "بررسی عملکرد دستگاه های نظارتی در ساخت و ساز مسکن های مهر مناطق زلزله زده" و همچنین "بررسی وضعیت توان تولید و صادرات نرم افزارها در کشور از زبان رئیس کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران" از جمله مهمترین اخبار و گزارش های صفحه اقتصادی جمعه (۲۶ آبان ۱۳۹۶) خبرگزاری ایسنا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا؛ اخبار امروز (۲۶ آبان ۱۳۹۶) اقتصادی  به طور خلاصه در زیر آورده شده است که می‌توانید با کلیک کردن بر روی کلمات آبی رنگ هر خبر، متن کامل آن خبر را بخوانید.

ساخت‌و سازمسکن مهر کرمانشاه توسط خصولتیها ساخته شد

نایب رئیس انجمن انبوه سازان کرمانشاه با رد ادعای یک مسوول دولت قبل که گفته ۸۸ هزار واحد مسکن مهر در کرمانشاه ساخته شده گفت: کل مسکن مهر کرمانشاه ۴۹ هزار واحد است که بخش عمده آن به شرکت‌های خصولتی واگذار شد.

مجید نیک نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اینکه برخی گفته‌اند ۸۸ هزار مسکن مهر در کرمانشاه احداث شده اشتباه است. در استان کرمانشاه ۴۹ هزار واحد مسکن مهر تعریف شده که حدود ۲۰ درصد از آن هم به سرانجام نرسیده است؛ چرا که پیمانکاران در جوانرود با گرفتن وامهای مراحل اولیه و انجام قسمتی از کار، فعالیت را رها کردند و یک پروژه هم در کرمانشاه هنوز در مرحله فوندانسیون و اسکلت، بلاتکلیف است. فقط چند پروژه محدود را به انجمن پیمانکاران عمرانی و یک پروژه ۱۳۵۰ واحدی هم در کرمانشاه به انبوه سازان استان دادند که به هر صورت این دو نهاد طبق قانون، پاسخگو هستند. بقیه از کانالهای غیرمتعارف به شرکتهای خصولتی و تعاونیها داده شد.

یارانه آبان در حساب‌هاست

یارانه نقدی آبان‌ماه ساعت ٢٤ شب گذشته(٢٥ آبان ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. تا این مرحله دریافتی هر نفر به بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

اعزام اکیپ دوم ماشین آلات سنگین به مناطق زلزله‌زده

از روز گذشته همزمان با پایان امدادرسانی، آواربرداری‌ها در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه آغاز شده و اکیپ دوم ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین به ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مستقر در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اعزام شد. آواربرداری‌ها در شهرها و روستاهای مناطق زلزله‌زده هم اکنون در حال انجام است.

بازار آپارتمان‌های ۷۰ متری پایتخت+ قیمت

در مهرماه سال جاری ۴۸۹۳ مورد آپارتمان‌های کمتر از ۷۰ متر در شهر تهران به فروش رسیده که ۳۹ درصد از کل معاملات را نشان می‌دهد. در مهرماه سال جاری بر اساس گزارش دفتر اقتصاد مسکن ۱۴ هزار  و ۱۹۵ مورد معامله در شهر تهران انجام شده که ۳۹ درصد از کل معاملات به واحدهای کمتر از ۷۰ متر و ۷۳ درصد به واحدهای کمتراز ۱۰۰ متر مربع اختصاص داشته است. این نشان می‌دهد واحدهای کوچک و متوسط با وجود قدرت پایین دهک‌های پایین سهم قابل توجهی از بازار مسکن را در اختیار دارند. با این حال هنوز ۷۰ درصد تمرکز سمت عرضه به سمت احداث آپارتمان‌های ۱۰۰ متر  به بالا است.

دستور حجتی برای حمایت از صادرات ۵ محصول کشاورزی

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت کشاورزی از دستور حجتی برای حمایت از صادرات محصولات کشاورزی به ویژه پنج محصول زعفران، پسته، خرما، سیب و کشمش خبر داد و گفت: راهکارهای مختلفی برای تقویت صادرات کشاورزی و حمایت از صادر کنندگان مانند تخصیص تسهیلات ارزان قیمت پیش بینی شده که در این میان زنجیرهای تولید در اولویت قرار دارند.

افزایش قیمت مواد معدنی ادامه دارد

نمودارهای جهانی قیمت نشان می‌دهد که بازار مواد معدنی همچنان در حال تجربه روند افزایشی هستند و این مسیر تا ابتدای امسال طی شده است. بر اساس قیمت های بدست آمده از محصولات معدنی در بازار جهانی، روند صعدی این محصولات از ابتدای امسال ادامه دارد؛ به گونه ای که محصولی مانند مس از شش ماه گذشته تا امروز تا ۱۰۰۰ دلار در هر تن افزایش قیمت داشته است.

وعده‌های وزیر نیرو برای سرمایه‌گذاران داخلی

یکی از مشکلات بخش خصوصی در صنعت برق نبود حمایت‌های دولتی است، در همین راستا وزیر نیرو وعده تسهیل حضور شرکت های داخلی در بازار خارجی را داده است. بخش خصوصی در بیش از ۶۰ درصد برق تولیدی کشور حضور مؤثر دارد و این صنعت با ۷۷ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی در رتبه چهاردهم جهانی قرار دارد که این مساله نشاندهنده پتانسیل بالای صنعت برق ایران است.

چقدر می‌توانیم در صادارت نرم‌افزار مدعی باشیم؟

شاهین اکبریان طبری _رییس کمیسیون نرم‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران_ در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که صنایع مختلف نرم‌افزاری در کشور همچون نرم‌افزارهای کاربردی و بانکی جایگاه بهتری در صادرات این نرم‌افزارها به کشورهای دیگر دارند، گفت: با این‌که جا انداختن برند ایرانی در کشورهای منطقه و آسیا کاری دشوار است، اما برخی نرم‌افزارهای بانکی که در آفریقای جنوبی و آسیا و حتی در عراق و افغانستان یا کشورهای همسایه شمالی استفاده می‌شوند، برندهای ایرانی هستند.

بررسی عملکرد سازمان استاندارد در مساله آلودگی هوای تهران

مدیرکل استاندارد استان تهران از طرح معاینه فنی موتورخانه‌های دستگاه‌های کشوری و دولتی و نیز بررسی اثرات مایع افزودنی "بوست" به سوخت مورد استفاده در وسائل نقلیه متحرک و نیز سیستم‌های ساکن به عنوان دو پروژه این سازمان در راستای کاهش آلودگی هوای تهران خبر داد.

مسلم بیات در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته به منظور مقابله با کاهش آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: مقوله آلودگی هوا بیش از هر سازمان دیگری مربوط به سازمان حفاظت از محیط زیست است، اما اداره کل استاندارد استان تهران در سال جاری دو پروژه را مدنظر قرار داد تا بتواند در راستای کاهش آلودگی هوا گام بردارد.

سوخت‌رسانی در مناطق زلزله زده به روال عادی بازگشت

با وقوع زمین‌لرزه در استان‌های غربی کشور چهار جایگاه سوخت در استان کرمانشاه دچار آسیب شد که تاکنون از این چهار جایگاه سه جایگاه به مدار آمده و سوخت‌رسانی در استان کرمانشاه و منطقه سرپل ذهاب به روال عادی بازگشته است.

آخرین وضعیت گازرسانی مناطق زلزله زده

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران آخرین وضعیت گازرسانی به مناطق زلزله زده را تشریح کرد و از وصل شدن گاز ۵۰۰ منزل در سرپل ذهاب خبر داد و گفت:همچنین تاکنون گاز ٨٠٠ منزل در ثلاث باباجانی وصل شده است.

٥٠٠ پرواز فوق العاده ایرلاین‌های ایرانی به مناطق زلزله زده

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از انجام بیش از ۵۰۰ پرواز فوق العاده، انتقال ۲۷۸ نفر مصدوم و ۸۷۸ تن بار از روز دوشنبه خبر داد. از زمان بروز زلزله در غرب کشور تمامی بخش‌های حمل و نقل هوایی عملیات امدادرسانی را آغاز کردند.

انتهای پیام

نظر شما