شناسهٔ خبر: 22554358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فرماندار انزلی: نهادینه کردن فرهنگ وقف از الزامات پیشرفت تمدن اسلامی است

به گزارش خبرنگار ایرنا میرشمس مومنی زاده بعد از ظهر جمعه با تبریک فرارسیدن دهه وقف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستاورد وقف، فراهم سازی زمینه‌های مسوولیت‌پذیری

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا میرشمس مومنی زاده بعد از ظهر جمعه با تبریک فرارسیدن دهه وقف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستاورد وقف، فراهم سازی زمینه‌های مسوولیت‌پذیری اجتماعی و تبدیل این سنت حسنه به یک سرمایه عظیم اجتماعی است و به همین جهت احیای این سنت ارزشمند و ترغیب مردم جامعه در عمل به آن، بسیار ضروری است.
وی سنت وقف را به عنوان یکی از زیباترین جلوه های کمک به مردم در راستای کاهش فاصله طبقاتی در جامعه برشمرد و افزود: وقف، سنتی است که با احیای مجدد آن، گره بسیاری از مشکلات مردم و خصوصا مستمندان باز می شود.
مومنی زاده تاکید کرد: مهمترین وظیفه همگان این است که با همتی مضاعف و پشتکار بسیار با هدف قرب الهی و آشنا کردن واقفین دوراندیش و نیک اندیش از طرق مختلف، آنها را در راستای نیازهای واقعی و روز جامعه سوق دهیم .
وی با اشاره به اینکه وقف برخاسته از روح کمال و روحیه نوعدوستی و خیرخواهی انسان است، خاطر نشان کرد: بخش عظیمی از میراث فرهنگی، علمی، آموزشی، درمانی و اجتماعی در تمامی کشورهای اسلامی خصوصا در جمهوری اسلامی ایران از این سنت حسنه و نیات خیرخواهانه بوده و در این راستا ره آورد سنت وقف، چیزی جز خدمت و برکت نیست .
فرماندار انزلی افزود: پیشتازی در این عرصه پرامید خدمت به خلق خدا ، به عنوان فرصتی مغتنم بوده و احسانی ماندگار را ایجاد می کند .
به گزارش خبرنگار ایرنا گرامیداشت دهه وقف از روز پنجشنبه 25 آبان آغاز و تا چهارم آذر ماه ادامه دارد.
وقف، رسانه و بسیج مردمی، وقف، سنت نبوی و سیره اهل‌بیت (ع)، وقف، ترویج فرهنگ قرآنی، وقف، بقاع متبرکه و زیارت، وقف، خانواده و سبک زندگی، وقف، علم و فناوری، وقف، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، وقف، علما و حوزه‌های علمیه، وقف، محیط زیست و سلامت، وقف، اجرای امینانه نیات واقفین به عنوان روز شمار دهه وقف امسال از سوی سازمان اوقاف اعلام شده است.
شهرستان انزلی در کرانه جنوبی دریای خزر، دارای 15 بقعه و 36 موقوفه ثبت شده و بسیاری از بقاع این شهرستان علاوه بر شهروندان مورد توجه گردشگران و مسافران است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده:کبیری
7471/2007

نظر شما