شناسهٔ خبر: 22554263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش تسنیم از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های گلستان

جوشش عاطفه در کمک به زلزله‌زدگان سبب استحکام جامعه است

R41471/P1357/S6,70/CT11

ائمه‌ جمعه استان گلستان با اشاره به کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان غرب کشور تاکید کردند: جوشش عاطفه مردم سبب رحمت الهی است و این جوشش در حادثه زلزله برای امداد و کمک سبب استحکام جامعه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان گلستان, حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه شهرستان گنبدکاووس ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی امام جعفر صادق(ع) شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: عاطفه مهم‌ترین اتصال بین انسان‌ها است و کمک و یاری خودجوش مردم در این مواقع سبب همبستگی جامعه می‌شود, البته ورود نیروهای مسلح, هلال احمر و دستگاه‌های خدمات‌رسان و دولت به دستور رهبر معظم انقلاب و توانایی مدیریت جامعه, جای قدردانی دارد.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس افزود: البته در این حادثه, حواشی و تسویه حساب جناحی و سیاسی صورت گرفت و در خدمات‌رسانی انحراف انجام شد که بدترین زمان برای تسویه حساب جناحی و سیاسی, در این زمان بود که دل‌های مردم زلزله ‌زده زخمی بود.

ترابی تصریح کرد: دولت 281 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 659 میلیارد تومان در قالب تسهیلات برای مردم کرمانشاه در نظر گرفته که امید داریم جبران خسارت‌های وارده به این مناطق باشد.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس درباره موکب حضرت یحیی ابن زید( ع)  شهرستان در کربلای معلی تاکید کرد: موکب شهرستان گنبدکاووس در زمان اربعین توانست بیش از 27 هزار نفر را اسکان, 72 هزار پرس غذا را توزیع و روزانه حدود 30 کیسه آرد را برای پخت نان و توزیع آن استفاده می‌کرد و در این ایام توانست خوب بدرخشد که جا دارد از حجت‌الاسلام نصرتی امام جمعه موقت و خالقی مسئول عتبات عالیات شهرستان قدردانی کنم.

وی یاد آور شد: برگزاری عزاداری متمرکز اربعین در شهرستان گنبدکاووس نیز فصل جدیدی عزاداری در این شهرستان بود که فقط از شهرستان مینودشت, بیش از 10 هزار نفر از مردم برای زیارت حضرت یحیی ابن زید(ع)  به صورت پیاده‌روی حضور یافتند.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس گفت: حضرت یحیی ابن زید( ع)، سفیر امام حسین (ع) در این منطقه و آسیای میانه است و باید نور این حضرت را به همه دنیا برسانیم و از این ظرفیت فوق‌العاده که از کلاله تا علی آباد کتول, دلبسته این نبیره امام حسین (ع) هستند استفاده کنیم.

ترابی اظهار کرد: هفته بسیج را در پیش رو داریم و نیاز جامعه انقلابی, بالندگی و گفتمان بسیج در جامعه است و برای استمرار انقلاب محتاج ادبیات مقاومت بسیج هستیم که هر چه پررنگ‌تر باشد, سبب افتخار ما خواهد بود.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: امروز دنیا, بیش از همیشه نیاز به نور, جهاد و اتصال عالم غیب دارد و همه دنیا برای خروج از دنیای تاریک مادی, دست خود را به سوی روزنه‌ای از عالم غیب دراز کردند.

ترابی افزود: امروز,جاهلیت مدرن همه هویت انسانی, انسان‌ها را زیر سوال برده و بحران هویت و معنویت که ریشه همه بحران‌ها است توسط تمدن مادی به خطر افتاده و انسان را دچار دوگانگی کرده و چنین انسانی,نیاز به یک نجات دارد,که همانا پیامبر,اهل بیت و قرآن,تنها نجات انسان در این بحران است.

وقف عمل اجتماعی و خیر است

امام جمعه کردکوی با تاکید بر اینکه مردم هفته وقف را غنیمت بشمارند گفت: وقف یک عمل خیر و اجتماعی است، در واقع می توان گفت وقف همان احسان است.

حجت‌الاسلام موسی شاعری با تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان بر اثر وقوع زلزله در کرمانشاه اظهار کرد: با وجود اینکه وقوع زلزله در کرمانشاه خسارت سنگینی را به کشور وارد کرد اما ملت نوع دوست ایران پس از شنیدن این حادثه به کمک هموطنان خود شتافتند و موجی از عشق، محبت و خدمت به مردم زلزله زده کرمانشاه را ایجاد کردند که این اقدام نشان می دهد مردم ایران بامعرفت بوده و اهل دل هستند.

وی گفت: در حالی که مردم ایران ایام عزاداری سالار شهیدان (ع) را سپری کردند و در ایام رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) قرار داشتند زلزله خسارت عجیبی را به آنها وارد کرد که امید است خداوند به جانباختگان صبر جزیل عنایت کند.

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه هیچ گاه نباید از بلا و ابتلا گلایه کرد، خاطرنشان کرد: همه افراد باید خود را برای رویارویی با ابتلائات بزرگ  آماده کنند.

شاعری با اشاره به برگزاری اجتماع میلیونی اربعین حسینی، بیان کرد: پیاده روی اربعین حسینی تماشایی بود و توجه دنیا را به خود جلب کرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم هفته وقف را غنیمت بشمارند، خاطرنشان کرد: وقف یک عمل خیر و اجتماعی است، در واقع می توان گفت وقف همان احسان است.

امام جمعه کردکوی یادآور شد: احسان به انسان حیات و زندگی دوباره می دهد، کسانی که اموال خود را وقف کردند هنوز زنده اند چراکه آن چیزی که از انسان باقی می ماند باعث حیات انسان می شود.

با افرادی که بناهای غیراستاندارد می‌سازند برخورد شود

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا  کشیری امام جمعه کلاله هم در خطبه های نمازجمعه این شهر اظهار داشت: پیامبر در ماموریتی الهی، چراغ هدایت است تا راه نور و معرفت را بندگان از مسیر ضلالت و گمراهی تشخیص دهند.

امام جمعه کلاله در ادامه با بهره‌گیری ازآیات و روایات گفت: حضرت محمد(ص) در 23 سال تلاشی جامع کرد تا دین اسلام را برای هدایت مردم آورد و حکومتی الهی را برپا کرد؛ تا عدالت برپا شود.

امام جمعه کلاله به شهادت امام مجتبی (ع) اشاره کرد و از خیانت فرماندهان و نزدیکان امام سخن گفت و اظهار داشت: نگذاریم تاریخ تکرار شود.

وی با اشاره به زلزله غرب کشور و امیت کمک به مردم زلزله زده گفت: امروز روز عمل است و دست‌های سخاوت را پر از مهربانی کنیم و به این هموطنان مسلمان کمک کنیم و باید با افرادی که در احداث بناها و بیمارستانی که تخریب شد؛ مقصر هستند، برخورد قاطع شود.

وی گفت: در جمع‌آوری کمک ها و توزیع آنها مدیریت شود که مبادا کلاهبردارانی پیدا شوند که سوء استفاده شود.

امام جمعه کلاله به پرداخت بدهی باشگاه‌های فوتبال و هزینه های بالای آن انتقاد کرد و گفت: فوتبال را به بخش خصوصی واگذار کنید و از بیت المال هزینه نکنید و امیدواریم با کمک شما مردم احداث حوزه علمیه در شهرستان را آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما