شناسهٔ خبر: 22554124 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

العبادی: عملیات پاکسازی غرب عراق ادامه خواهد یافت

بغداد-ایرنا- حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به دنبال اعلام آزادی کامل شهر راوه در غرب الانبار ، در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات تا پاکسازی کامل منطقه الجزیره و نوار مرزی عراق در غرب این کشور ادامه خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، العبادی آزادی راوه در 340 کیلومتری غرب بغداد و 230 کیلومتری غرب الرمادی مرکز استان الانبار را در زمان تعیین شده و در کمتر از چند ساعت، نشانه قدرت و توانایی نیروهای مسلح عراق دانست و گفت: عملیات با موفقیت و در قالب برنامه طراحی شده در جنگ همراه بوده است.
العبادی این پیروزی را به نیروهای مسلح و مردم عراق تبریک گفت.
پیش از این، حوالی ظهر امروز جمعه ، عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات صحرا و راوه در بیانیه ای از آزادی کامل راوه و به اهتزاز درآمدن پرچم عراق بر بلندای ساختمان های مرتفع این شهر خبر داد.
به دنبال بیانیه یارالله، قاسم الاعرجی وزیر کشور عراق نیز در بیانیه ای ضمن تبریک این پیروزی ، اعلام کرد که با این پیروزی ، کار داعش از نظر نظامی در عراق بطور کامل پایان یافته است.
بخش بزرگی از استان الانبار از ژوئن 2014 همزمان با سقوط موصل و بخش هایی از 6 استان عراق، به دست گروه تروریستی، تکفیری داعش افتاد.
البته شهر فلوجه ، دومین شهر استان الانبار و واقع در حدود 60 کیلومتری غرب بغداد، از اوایل ژانویه 2014 و در پی فتنه چادرهای تحصن توسط برخی جریان های سیاسی در این استان ، به دست داعش افتاده بود و الرمادی مرکز آن نیز در اواسط سال 2015 در یک عملیات مشکوک سقوط کرد.
الرمادی در اواخر سال 2015 آزاد شد و فلوجه نیز در تابستان 2016 به دست نیروهای عراقی آزاد شد.
شبک**خاورم*4*1770**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما