شناسهٔ خبر: 22553802 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

یارانه آبان قابل برداشت است

یارانه نقدی آبان‌ماه ساعت ٢٤ شب گذشته(٢٥ آبان ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. تا این مرحله دریافتی هر نفر به بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /یارانه نقدی آبان‌ماه هشتادویکمین مرحله از پرداخت‌های نقدی از سال ۱۳۸۹ تاکنون است که همچنان به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب سرپرستان خانوار در هرماه واریز می‌شود. طی این سال‌ها افرادی که از ابتدا در لیست سازمان هدفمندی قرار داشته و یارانه نقدی دریافت می‌کنند تاکنون بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافتی داشته‌اند.

در حالی یارانه‌های نقدی در هر سال بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد که این رقم از محل تعیین شده یعنی اصلاح قیمت حامل‌های انرژی تأمین نشده و دولت ناچار است هر چند براساس ضوابط قانونی از بودجه عمومی برداشت داشته باشد.

طی آخرین اعلام برای غربالگری یارانه‌بگیران و حذف افراد غیر نیازمند قرار بر این است تا در بودجه سال ۱۳۹۷ که تا یک ماه آینده به مجلس ارائه می‌شود سازوکار پرداخت‌های نقدی در ادامه مشخص شود. این در حالی است که طی چند سال اخیر قانون بودجه شرایط پرداخت یارانه نقدی و همچنین خرج سایر درآمدهای هدفمندی را به دولت تکلیف کرده ولی عمدتا اجرای آن همراه با قانون نبوده است.

/ایسنا

نظر شما