شناسهٔ خبر: 22553062 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اقتصاد در هفته‌ای که گذشت؛

از افزایش قیمت نان تا تصویب مدل غیرحجمی تعرفه سرویس‌های ثابت

خبرگزاری میزان- اقتصاد در هفته‌ای که گذشت رویدادهای مهمی شامل برگزاری اجلاسیه اصناف، اظهارنظرهایی در خصوص سود سهام عدالت، اعلام افزایش قیمت نان، اعلام اسامی شرکت‌های نمایندگی رسمی وارد کننده خودرو دارای مجوز پیش فروش و موارد مشابه را پشت سر گذاشت.

صاحب‌خبر -

از افزایش قیمت نان تا تصویب مدل غیرحجمی تعرفه سرویس‌های ثابتبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، اقتصاد در هفته‌ای که گذشت رویدادهای مهمی شامل برگزاری اجلاسیه اصناف، اظهارنظرهایی در خصوص سود سهام عدالت، اعلام افزایش قیمت نان، اعلام اسامی شرکت‌های نمایندگی رسمی وارد کننده خودرو دارای مجوز پیش فروش و موارد مشابه را پشت سر گذاشت.

وزارت جهاد کشاورزی طی هفته‌ای که گذشت اعلام کرد، ۲۷۰۰ میلیارد تومان دیگر از طلب گندمکاران تامین و مطالبات کشاورزان گندمکار به طور کامل به حساب آنان واریز شد.

این هفته جمعی از تجار ایرانی اعلام کردند، بانک‎ "امارات ان بی دی" یکشنبه هفته گذشته با ارسال نامه‌هایی به آنها اعلام کرده از این پس حق مراودات اقتصادی و برداشت پول در این بانک را ندارند.

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب مدل غیر حجمی تعرفه سرویس های ثابت خبر داد و گفت: پس از دو ماه کار فشرده و انجام مطالعات اقتصادی و مذاکرات با اپراتورها و نیز جمع بندی نظرات کاربران، امروز و در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات، مدل غیرحجمی تعرفه سرویس های ثابت به تصویب رسید.

آمار سازمان هواپیمایی کشوری در مهر ماه سال جاری حاکی از تاخیر ۴۰ درصد پروازهای مهرماه ایرلاین‌های داخلی است، که نسبت به شهریور ماه ۱۳ درصد کاهش داشته است.

رییس کل سازمان خصوصی سازی طی هفته جاری گفت: واریز سود سهام عدالت برای همه ۴۷میلیون نفر مشمول به‌صورت یکجا امکان پذیر نیست، اما می‌توان این قول را به مردم داد که در چند روز آینده واریز مرحله اول سود آغاز خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با هیئت بلندپایه اتحادیه اروپادر واکنش به اظهارات کنسرسیوم کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا گفت: دستگاه‌های دولتی و تجار ما برای تجارت با اروپا رنج می‌برند اما این مشکل از طرف شماست و از طرف ما نیست.

طبق گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی ۲.۳ میلیارد دلار به تکالیف بودجه‌ای صندوق در قانون بودجه ۹۶ اختصاص یافت، استفاده‌کنندگان از تسهیلات صندوق توسعه ملی فعالان اقتصادی بخش خصوصی (اشخاص حقیقی و حقوقی)، بخش تعاونی و بنگاه‌های اقتصادی متعلق به مؤسسات عمومی غیردولتی هستند.

مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت این  هفته، فهرست شرکت‌های نمایندگی رسمی وارد کننده خودرو دارای مجوز پیش فروش را اعلام کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از معضلات اساسی تولید در کشور عدم مرزبانی صحیح و سالم و همچنین باز بودن مسیر قاچاق به داخل کشور است.

رئیس اتاق اصناف ایران در حاشیه دهمین اجلاسیه دوره ششم اتاق اصناف ایران از افزایش 15 درصدی قیمت نان خبر داد و گفت: ستاد تنظیم بازار با این افزایش موافقت کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی به اجلاسیه اصناف گفت: صادرات صنوف تولیدی قابلیت گسترش فوق العاده ای دارد که شایسته است با برنامه ریزی عملیاتی برای بازگشت صنوف تولیدی به عرصه صادرات غیرنفتی کشور اقدامات لازم به‌ عمل آید.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری تولید و واردات محصولات دخانی معطر در کشور ممنوع شد و زمان اجرای آن به زودی اعلام خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به تازگی دو شرکت خودروساز ایرانی برنامه‌های تولید خودرو‌های برقی را به ایدرو ارائه کرده‌اند و گفته شده است که تولید خودرو‌های برقی این دو شرکت تا چهار سال آینده وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما